پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۳۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۸۵۴ مورد

دوشنبه ٢٤ بهمن ١٤٠١ ساعت ١٣:٥٢ ب.ظ   ( بازدید : 72 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از امداد رسانی تیم سیار به افراد پرخطر در راستای کاهش آسیب مصرف مواد در استان خبر داد و گفت: در راستای افزایش دسترسی به خدمات کاهش آسیب مصرف مواد در مناطق پرخطر و حاشیه ای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، امدادرسانی سیار از سال 99 در استان راه اندازی شده و خدمات مراقبتی را به گروه هدف ارائه می‌کند.

دکتر «محمدرضا اکبری» در گفت و گو با وب‌دا؛ با بیان اینکه در برنامه کاهش آسیب مصرف مواد، امداد رساني سيار، رويكردي است براي تماس با مصرف كنندگان تزريقي و غیر تزریقی که به مرکز کاهش آسیب مراجعه نمی کنند، افزود: بنابراين رویکرد دانشگاه، به گونه ای است که خدمات در محل تجمع این افراد در دسترس قرار گیرد و به آنها بسته ای از خدمات شامل اطلاعات، آموزش و وسايل بهداشتی ارائه تا رفتارهاي پر خطر این دسته افراد از نظر بهداشتی، ایمن شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات ده گانه ای به این گروه هدف توسط تیم های سیار ارائه می شود، اضافه کرد: آموزش، انجام تست اچ آی وی، جمع آوری و معدوم سازی سرنگ و سوزن، غربالگری سل و ارجاع، غربالگری بیماری های آمیزشی و ارجاع، ارجاع جهت درمان با شبه مخدرها بخشی از این خدمات ده گانه هستند.

 

دکتر اکبری ادامه داد: در حیطه اعتیاد و ایدز، امداد رساني سيار رويكردي براي تماس با مصرف كنندگان تزريقي مواد و یا مصرف کننده موادی است كه به مركز كاهش آسيب مراجعه نكرده و بنابراين بايد به روش دیگری با آنها تماس برقرار تا بتوان به آنها خدمات مورد نیاز از جمله  اطلاعات، آموزش و وسايل مورد نیاز جهت کاهش رفتارهای پرخطر را ارائه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده معتادان تزریقی و برای حضور تیم امداد سیار با مرکز خدمات جامع سلامت نیروگاه بجنورد تماس حاصل کنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.