پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۱۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۷۸۷۳ مورد

شنبه ٦ اسفند ١٤٠١ ساعت ١١:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 93 نفر )

سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد از ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه ای به 300 مادر باردار در ده ماه نخست امسال خبر داد و گفت: تغذیه و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و خوب در دوران بارداری از مهمترین عوامل برای رشد و سلامت مادر و جنین است.
 

دکتر «روهنده» در گفتگو با وب‌دا، با بیان اینکه تغذیه مناسب در بارداری علاوه بر حفظ سلامت جسمی و روحی مادر، موجب سلامت جنین و کودک نیز تأمین می شود، افزود: مادران باردار مراجعه کننده به بیمارستان بنت الهدی در صورت ارجاع پزشک بیمارستان توسط مشاوره تغذیه مستقر در بیمارستان مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه توجه به بیماری دیابت و کنترل فشار خون در اولویت مشاوره‌های تغذیه‌ای بیمارستان قرار دارد، ادامه داد: کارشناس تغذیه بیمارستان، پس از ارجاع پزشک، مشاوره‌های لازم را برای بهترین و مناسب‌ترین تغذیه به مادران باردار بستری در بیمارستان ارائه می‌کند.

 

دکتر روهنده با بیان این که کارشناس و متخصص تغذیه این بیمارستان با دادن اطلاعات و مشاوره متناسب به مادران باردار از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون در آن ها پیشگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: دیابت بارداری، کنترل وزن حین بارداری، کاهش وزن پس از زایمان، تغذیه سالم در طول دوران شیردهی، کنترل فشار خون و دیابت در بارداری از جمله مشاوره‌های تغذیه ارائه شده به مادران باردار در بیمارستان بنت‌الهدی است.

 

وی با بیان اینکه اهمیت تغذیه در بارداری امری انکارناپذیر و بسیار حائز اهمیت است، یادآوری کرد:  سالم بودن تغذیه دوران بارداری فواید زیادی برای مادر و جنین دارد. یک مادر باید در دوران بارداری خود از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کند تا بتواند تمامی نیازهای خود و جنینش را برآورده سازد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.