شرح وظايف واحد روابط عمومي:
• نظرسنجي ازعموم مردم درخصوص آشنايي با اورژانس پيش بيمارستاني و ميزان رضايتمندي از خدمات اورژانس
• سنجش افكار عمومي درون سازماني به منظور بازيابي مسائل و ارائه راهكارهاي مناسب به مديريت.
• طراحي و اجراي نظام گردآوري پيشنهادهاي كاركنان به منظور ترغيب كاركنان به مشاركت هرچهمؤثرتر در بهبود جريان امور سازمان.
• نقد و بررسي بازتاب فعاليتهاي سازمان در نظر اقشار مردم بويژه نخبگان، رسانهها و دستگاهها از يكسوو مديران و كاركنان از سوي ديگر و ارائه گزارش آن به مديريت.
• تهيه گزارشهاي تحليلي ادواري (ماهانه/فصلي/سالانه) از افكار عمومي داخل و خارج از سازمان برايارائه به مديريت.
• تدوين برنامه عملياتي سالانه روابط عمومي
• تهيه گزارشهاي عملكرد دورهاي از فعاليتهاي روابط عمومي.
• تدارك تمهيدات و اقدامات لازم براي راهنمايي ارباب رجوع و تسهيل دسترسي به مراكز و مسئولانسازمان.
• برنامهريزي و اطلاعرساني به مردم درباره عملكرد سازمان به انگيزه تنوير افكار عمومي.
• انتشار بروشورهاي فشرده عملكرد سازمان در اندازه هاي مناسب براي عرضه در نمايشگاه و سمينارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير انديشمندان جامعه
• تدوين برنامه ادواري مصاحبههاي مسئولان سازمان با مطبوعات، متناسب با اولويتهاي سازماني ونيازهاي افكار عمومي.
• تهيه و تنظيم مقاله ها، اخبار و گزارش هاي مورد نياز نشريات
شركت در برنامه هاي راديو و تلويزيون جهت آشنايي مردم با اورژانس
• تهيه و انتشاراخبارحوادث ويژه
• ارائه تصاويروفيلمهاي تهيه شده به اصحاب خبربراي درج دراخبارمرتبط بامركز
• برگزاري ميز گردهاي تلويزيوني و مطبوعاتي به صورت فصلي جهت انعكاس عملكرد اورژانس به مردم
• ايجاد ارتباط احسن با مطبوعات، راديو، تلويزيون و خبرگزاريها و بهرهبرداري بهينه از آنها براياطلاعرساني به مردم.
• مشاركت در برگزاري سمينارها و گردهمايي تخصصي و عمومي سازمان.
• پوشش تبليغي ساختمانها و فضاهاي عمومي سازمان در گراميداشت ايام و مناسبتهاي ويژه.
• تدوين و اجراي طرح جامع تبليغات براي فضاسازي فرهنگي - تبليغي در ساختمانها و محوطهها.
• مديريت نمايشگاهها (سالانه، دائمي و ...) درخارج وداخلسازمان.
• تهيه، تدوين و اجراي تقويم مراسم داخل سازمان.
• تدوين تقويم سالانه مراسم و نمايشگاه هاي داخل و خارج از سازمان
• تدوين و انتشار خلاصه عملكرد سالانه سازمان براي ارائه به افكار عمومي
• اجراي روابط عمومي الكترونيك به وسيله پايگاه اينترنتي
اهداف مشترك روابط عموميها:
1- حاكميت حسن تفاهم در ارتباطات داخلي و خارجي: با عنايت به اين نكته اساسي، اتخاذ هر گونه تصميم ابتدا بايد در داخل مركز بر جايگاه منطقي خود بنشيند تا بتوان آن را در برون از مركز ارائه داد.
2- تقويت ارتباطات داخلي: مسئولان و دست اندركاران روابط عموميها از طريق انتشار بولتن، برگزاري ديدارهاي عمومي با مسئولان مركز ، بر پايي نمايشگاهها، مراسم و جشنها و بهرهگيري از هر امكان ديگر در تقويت ارتباطات داخلي ميكوشند.
3- تقويت ارتباطات خارجي: روابط عموميها پس از تقويت ارتباطات داخلي به توسعه و گسترش ارتباطات خارجي ميپردازند كه در اين قسمت از وسايل ارتباط جمعي استفادههاي بهينه ميشود.
نقش روابط عمومي مركز:
نقش روابط عمومي به عنوان يك حوزه و در يك نگاه كليتر به عنوان يك رسانه پويا ايجاد پل ارتباطي بين مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانههاي گروهي از جمله صدا و سيما و نشريات كشور و خبرگزاريها از طريق اطلاع رساني به موقع و صحيح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ايمني جامعه و نيز آگاهي مردم از چگونگي استفاده از خدمات اورژانس 115 را مهيا ساخته است و با همه رسانههاي گروهي بدون هيچ گونه تأخيري همكاري و هم ياري ميكند، بطوريكه همه روزه اخبار و حوادث ديگر تهران، همچنين گزارشهاي كارشناسي همراه با توصيههاي پزشكي در روزنامهها و نشريات صفحات خاصي را به خود اختصاص داده و به اين ترتيب حضور مؤثر و مفيد خود را مقبول ساخته است.
هم فعاليتهاي روابط عمومي:
ايجاد و توسعه پايگاه اطلاعرساني اينترنتي با عنوان
حاوي مجموعه ارزندهاي از اطلاعات مركز اورژانس ....و معرفي واحدهاي عملياتي و ستادي همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارشهاي تصويري.
انتشار نشريه داخلي و توزيع آن در كليه مناطق و ستاد.
جمعآوري خاطرات ، تصاوير ، پيشنهادات و انتقادات ارزنده تكنسينها براي نگارش و انشار آن در نشريه.
چاپ و انتشار پنفلتها و هداياي آموزشي-تبليغاتي ويژه كودكان و نوجوانان و توزيع آن در مراسمات ، نمايشگاهها وهمايشهاي مختلف .
تلاش و همكاري در زمينه توليد و پخش فيلمهاي انيميشن با موضوع اورژانسي ها و با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه.
ساخت كليپهاي متعدد در خصوص به تصوير كشيدن زحمات پرسنل زحمتكش اورژانس 115 در سراسر كشور.
هماهنگي براي برگزاري همايشهاي مختلف با موضوعات تخصصي .
تعامل و برقراري ارتباط گسترده با رسانههاي نوشتاري و صدا و سيما، با برگزاري كنفرانسهاي خبري، مصاحبههاي تخصصي، ميز گردهاي آموزشي و حضور موثر در برنامههاي مختلف صدا و سيما.
همكاري مستمر با شبكههاي راديويي با ارائه زنده گزارشهاي تلفني از اخبار و حوادث ديگر شهر تهران همراه با ارائه توصيههاي پزشكي.
ساخت و تدوين فيلمهاي آموزشي (آموزش جامبك ، آشنايي با خودرو اسپرينترو ....).
جمع آوري بريده جرايد از اخبار مربوط به مركز اورژانس تهران و انعكاس آنها به مديريت مركز "اورژانس در آئينه رسانهها".
برگزاري و تهيه تصاوير و تدوين تصاوير مربوط به برگزاري نمايشگاهها و المپياد فوريتهاي پزشكي و معرفي برگزيدگان در رشتههاي مختلف ورزشي.
ارسال پيام كوتاه براي اطلاع رساني فوري در خصوص تيتر مهم ترين خبرهاي حوادث استان خراسان شمالی به خبرنگاران و مديريت مركز و مسئول روابط عمومي مركز اورژانس
ارسال پيام كوتاه در خصوص اطلاع رساني اخبار داخلي (آموزشي ، رفاهي ،اداري مالي، حراست ، انجمن فوريتهاي پزشكي ، نقليه و ....) به كليه پرسنل و تبريك اعياد و ولادت ها و تسليت ها و تولد هاي پرسنل و .....
تشكيل ستاد خبري در روابط عمومي براي ارسال سريع گزارشهاي خبري درباره حوادث و .... بر روي سايت مركز اورژانس
تهيه گسترده بليطهاي تاتر ، رستورانها ، و هداياي مناسبتها به كاركنان جهت بهره برداري در اوقات فراغت.
حضور در نمايشگاههاي بينالمللي و سمينارها و همايشهاي مختلف به منظور تعامل هرچه نزديكترو آشنايي هر چه بيشتر عموم با مركز اورژانس تهران و نحوه ارائه خدمات اين مركز .
بزرگداشت روز اورژانس 115 با اجراي برنامههاي متنوع همچون ، ساخت و پخش كليپ و برگزاري مراسم ويژه با حضور كاركنان محترم و اهداي هدايا به تكنسينهاي نمونه،.
حضور در نمايشگاههاي مختلف.
همكاري با فيلمسازان، برنامه سازان و دانشجويان علاقمند به اجراي طرحهاي مرتبط با اورژانس 115.
برگزاري نشستهاي مطبوعاتي با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه براي تشريح برنامهها و سياستهاي مركز.
تهيه پوسترها و بنرهاي تبليغاتي و نصب آن در مراسمات مختلف بمنظور آشنايي عموم هموطنان از نحوه خدمات پرسنل اورژانس 115
rahmate0001.JPG