پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۶۰۶۷ مورد

دوشنبه ٤ اردیبهشت ١٣٩٦ ساعت ١٠:٥٢ ق.ظ   ( بازدید : 159 نفر )

کمبود ویتامین D عامل تشدید کننده افسردگی است و 90 درصد از زنان و 70 درصد از مردان با کمبود ویتامین D مواجه هستند.

به گزارش « وب دا » روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است بیان کرد : علائمی چون بی خوابی ، بی اشتهایی ، لاغری ، بی نظمی ،  بی حوصلگی ، فراموشی ، فقدان لذت بردن از چیزهایی که برای یک فرد ارزشمند است و غمگین بودن  از مهمترین ویژگی های فرد مبتلا به  افسردگی است.

دکتر « نظری »  افزود : در موارد شدیدتر افسردگی ممکن است فرد اقدام به خودکشی نماید و براساس آمار 95 درصد از افرادی که به سمت خودکشی می روند دچار افسردگی بوده اند اما نباید تصور کرد همه افرادی که دچار افسردگی هستند خودکشی می کنند.

این روانپزشک در ادامه  به پدیده مذموم طلاق اشاره کرد و گفت : طلاق دومین عامل پر استرس و پر فشار در بین عوامل استراس زاست که در ابتلا به افسردگی نقش دارد .

وی همچنین بیان کرد : وجود بیماری های اعصاب و روان و افسردگی از جمله عواملی است که موجب می شود برخی از بیماران به سمت اعتیاد کشیده شوند.

دکتر « نظری » در پایان با بیان اینکه ترس از انگ اجتماعی مانع از مراجعه به موقع افراد است تصریح کرد : مراجعه به موقع جهت درمان علاوه بر اینکه عوارض بیماری را کم کرده و درمان سریعتر صورت می گیرد ، عوارض اجتماعی و اقتصادی را نیز کاهش می دهد.

به گفته وی اصلاح شیوه های زندگی ،مثبت اندیشی ، داشتن رژیم غذایی مناسب ، ورزش کردن و ... از جمله عواملی است که تا حدودی از بروز این بیماری پیشگیری می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.