پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۹۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۶۴۱۴ مورد

شنبه ٥ آبان ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 610 نفر )

پرخطر ترین گروه سنی از نظر بروز مسمویت های اتفاقی کودکان زیر ۵سال هستند .

به گزارش " وب دا " سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی دارو و مخدر معاونت غذا و دارو با بیان این مطلب گفت : عمده ترین موارد مسمومیت در کودکان در اثر خوردن داروها ، مواد شیمیایی و محصولات خانگی مانند مواد آرایشی بهداشتی ، فرآورده های شوینده ، سفیدکننده و لوله بازکن و لاک پاک کن و گیاهان آپارتمانی سمی می باشد .
دکتر " فلاح "تاکید کرد : موادشیمیایی ، شوینده و سفیدکننده را در منزل در کمدهای دارای قفل و دور از دید و دسترس کودکان قراردهید و این مواد را همیشه در ظروف اصلی نگهداری کنید و هیچگاه این فراورده ها را در ظروف موادخوراکی نگه داری نکنید .
وی افزود : داروهای مصرفی افراد خانواده را دور از دسترس کودکان قرار دهید و داروهای خود را به دلیل تقلید کودکان از رفتار بزرگسالان در مقابل چشم آنان مصرف نکنید .
وی با بیان اینکه تماس پوستی با برخی از گیاهان و یا به دهان بردن آن ها منجر به مسمومیت می شود ، تاکید کرد :  از نگهداری گیاهان و گل های آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن باخیا در منازلی که دارای کودک است خودداری کنید و هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب باشید توسط گل ها و گیاهان سمی مسموم نشوند.
به گفته دکتر " فلاح " در صورت بروز هرگونه مسمومیت برای اطلاع از نحوه انجام اقدامات اولیه با شماره ۱۹۰ مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم و همچنین با اورژانس۱۱۵ تماس بگیرید و از انجام هرگونه اقدام خودسرانه خودداری کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.