پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۷۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۰۱۰۹ مورد

چهارشنبه ١٧ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 667 نفر )

مهمترین علت افزایش آمار بیماری سرطان؛ افزایش موفقیت در شناسایی بیماران مبتلا است.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه سومین علت مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه سرطان است ، بیان کرد : در سال های اخیر روند ابتلا به سرطان رو به افزایش است که مهم ترین علت آن افزایش موفقیت در شناسایی بیماران مبتلا است و بعد از آن افزایش سن سالمندی ، افزایش بیماری سرطان و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیردار می باشد.
دکتر « سید احمد هاشمی » با بیان اینکه 40 درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است ، تصریح کرد : تشیخص به موقع سرطان ها علاوه بر اینکه شانس موفقیت در درمان را افزایش می دهد هزینه های گزاف درمان را نیز کاهش می دهد.
این مسئول یادآورشد : بحث بیماریابی و غربالگری سرطان ها در سه سرطان شایع ( پستان ، دهانه رحم و روده بزرگ ) با هدف تشخیص به موقع با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در استان در حال اجراست که نقش موثری در شناسایی به موقع بیماران مبتلا داشته است.
وی با تاکید بر خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی بیان کرد : عدم استعمال دخانیات ، عدم مصرف الکل ، فعالیت منظم بدنی روزانه به مدت 30 دقیقه ، کنترل وزن و تغذیه سالم ، محافظت اصولی از پوست در برابر اشعه خورشید ، کنترل عفونت ها و عدم تماس با مواد شیمیایی و سموم و آفت کش ها از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.