پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۰۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۵۴۹ مورد


     معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد:

شناسایی بیش از ۴۰ فعال قرآن‌پژوهی و طب/ طرح فضاسازی قرآنی بیمارستان‌ در انتظار اعتبار

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی بیش از ۴۰ نفر پژوهشگر حوزه قرآن و طب گفت: برای جذب تمامی محققان قرآن‌پژوهی و طب باید یک بانک اطلاعاتی در این زمینه به وجود آید.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به نقل از ایکنا، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی پژوهشگران حوزه قرآن و طب اعلام کرد: وزارت بهداشت تا کنون بیش از 40 نفر از محققان حوزه قرآن پژوهی و طب را شناسایی و با آنها جلساتی را برای همکاری و حمایت برگزار کرده است.

وی افزود: ما این افراد را بر اساس کارنامه خود در حوزه مقالات و خروجی‌هایی که داشته‌اند شناسایی کرده‌ایم.

فراهانی با اشاره به لزوم وجود یک بانک اطلاعاتی در رابطه محققان قرآن‌پژوهی و طب اظهار کرد: افرادی که توسط وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند همه آن افرادی که در حوزه قرآن و سلامت اقدام به فعالیت می‌کنند، نیستند. همه اینها باید دریک بانک اطلاعاتی گردآوری شوند در حالی‌که هنوز این بانک اطلاعاتی وجود ندارد.

 

هنوز برنامه‌ای برای جذب تمامی نخبگان و علاقه‌مندان قرآنی‌پژوهی و طب نداریم

وی ادامه داد: ما هنوز برنامه‌ای مبتنی بر جذب تمامی نخبگان، فعالان و علاقمندان فعالان قرآن پژوهشی نداریم اما تلاش این است که در همایش‌ها و کنگره‌هایی در رابطه با قرآن و سلامت برگزار می‌شوند این افراد را شناسایی، جذب و بتوانیم از تجربه‌های آنها استفاده کنیم.

 

با آغاز کار کارگروه آموزشی فعالیت‌ کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی از سر گرفته می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در رابطه با ادامه فعالیت‌های کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش‌ عالی قرآنی در نظام سلامت‏، عنوان کرد: با توجه به اینکه در این کمیسیون کارگروه‌هایی فعالیت می‌کنند و جلسات با حضور این کارگروه‌ها برگزار می‌شود و یکی از این کارگروه‌ها قرار بود با مسئولیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شود که با تغیر و تحول‌ها و تغییر مسئولیت معاونت مواجه شد، این امر تا حدودی فعالیت کمیسیون را نیز به تأخیر انداخت.

وی تأکید کرد: کمیسیون در انتظار تشکیل کارگروه معاونت آموزشی است و به محض تشکیل این کارگروه جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی برگزار می‌شود.

 

طرح فضا سازی قرآنی بیمارستان‌ در انتظار تصویب اعتبار است

این فعال قرآنی با بیان عضویت دانشگاه آزاد در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی اظهار کرد: دانشگاه آزاد نیز فعالیت خوبی در عرصه قرآن پژوهی و طب دارد تمامی این فعالیت‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت و در یک راستا صورت می‌پذیرد.

وی در رابطه با طرح فضا سازی قرآنی بیمارستان‌ها یادآور شد: این طرح در انتظار تصویب اعتبار است که به محض تصویب اعتبار آغاز می‌شود. 

 

منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.