پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۳۰۰۳ مورد

یكشنبه ١٨ مرداد ١٣٩٤ ساعت ٩:١٥ ق.ظ   ( بازدید : 245 نفر )

در آخرین نشست همایش کشوری فعالان قرآنی مطرح شد:

قرآن، کتاب پایان‌نامه و پژوهش نیست بلکه باید به آن عمل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آخرین سخنران همایش کشوری فعالان قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جلیل معماریانی بود.

این مدرس دوره‌های فرهنگی کشور در سخنانی با عنوان انتظار، بیان داشت: امیدوارم ما مشمول این جمله عجیب مولی علی (ع) نباشیم که خطاب به بعضی صحابی خود گفته بودند که حاضرم ده تای شما را بدهم و یکی از یاران معاویه را بگیرم.

وی ادامه داد: متأسفانه ادبیات بسیجی در حال فراموشی است و به‌ جای آن فرهنگ تعارف جایگزین شده است.

این سخنران مذهبی ادامه داد: باید محور همه کارهایمان عمل صالح منطبق بر خواست خداوند باشد. «حال کردن» حتی در مسائل خوب می‌تواند باعث جهنمی شدن شود. باید وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم. مهم در این بخش دیدگاه خدا و ولی خدا است.

وی ضمن انتقاد از روحیه حاکم بر دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌ها عقل تبدیل می‌شود و آخرش هم فرد در عشقی نافرجام می‌سوزد. دانشجو اول کار با انگیزه وارد می‌شود و بی‌انگیزه خارج می‌شود. اجازه بدهید در مورد سلامت جسمی و روحی حرفی نزنم!

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: معظم له فرمودند باید علی‌القاعده، خروجی دانشگاه‌های ما افرادی مانند چمران باشند؛ اما من متأسفانه عرض می‌کنم خروجی‌های دانشگاه حتی چمدان‌ هم نیستند چه برسد به چمران.

وی با اشاره به آیات قران گفت: فراموش نکنیم که فقط یک موعظه بنا به آیه قرانی وجود دارد و آن‌هم این است که موظفیم هرکدام از ما برای خدا بلند شویم. حرف زدن و همایش و این موارد، بلند شدن نیست و اگر در آن افراط باشد، بی‌فایده است. قرآن، کتاب پایان‌نامه و پژوهش نیست بلکه باید به آن عمل شود.

این شخصیت فرهنگی مذهبی خطاب به دانشجویان گفت: کسی که منتظر فرج است باید هم در ذهن و هم عمل این انتظارش پیدا باشد. نمی‌شود فرد جمعه‌ها تا بعد از ظهر بخوابد و خود را منتظر هم بداند.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.