پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۹۲۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۶۶۷ مورد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، جلسه معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکشنبه هشتم شهریور ماه همزمان با بیستمین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این جلسه که در ساختمان مرکزی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا شد، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر بهرام‌علی قنبری قائم مقام معاون معاون، دکتر تاج‌فر مشاور معاون وزیر، دکتر وحید صرامی دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور داشتند.

معاونان دانشگاه‌ها در این نشست به طرح انتقادها، پیشنهادها، راهبردها، نظرات و مشکلات خود در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی پرداختند.

مشکلات بودجه‌ای در حوزه فرهنگی و دانشجویی، ارتباط معاونان دانشگاه‌ها با وزارت بهداشت، مشکلات مربوط به ساختار و چارت سازمانی و تلفیق معاونت فرهنگی و دانشجویی با دیگر معاونت‌ها در برخی دانشگاه‌ها، عدم تناسب سرانه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ با دانشگاه‌های کوچک، کمبود نیرو جهت اجرای برنامه‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، مشکلات فرهنگی استان‌ها و مشخص نبودن تولیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از جمله مشکلات مطرح شده از سوی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی بود.

خصوصی‌سازی و برون‌سپاری برخی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، استفاده از مشارکت دانشجویان در پیشبرد امور و استفاده از نیروهای طرحی و خرید خدمتی به جهت تامین نیروهای مورد نیاز، استفاده از تجربیات موفق دیگر دانشگاه‌ها، تعامل با نهادهای خارج از دانشگاه به منظور کاهش حساسیت در خصوص کانون‌های موسیقی و شفاف‌سازی رویه‌ها، اهداف و راهبردها از جمله پیشنهادها و راهکارهای مطرح شده از سوی حاضران در جلسه بود.

معاونان فرهنگی و دانشجویی همچنین به مسائلی از قبیل معضلات اجتماعی در خوابگاه‌ها، لزوم توجه بیشتر به ورزش‌های همگانی و ورزش‌های خوابگاهی، اهمیت توجه به سلامت‌روان دانشجویان به عنوان متولیان حوزه سلامت در آینده کشور و توجه به خوابگاه‌های متاهلی و کار دانشجویی ویژه دانشجویان متاهل اشاره کردند.

از دیگر دغدغه‌های حاضران در جلسه کم‌توجهی دانشگاه‌ها به امور معیشتی و رفاهی کارکنان حوزه فرهنگی و دانشجویی نسبت به کارکنان دیگر معاونت‌ها و لزوم توجه اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت به ورزش کارکنان و اساتید بود.

در ادامه این جلسه که حدود 6 ساعت به طول انجامید فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت به مسائل و موضوع‌های مطرح شده از سوی معاونان پاسخ گفت.

به گفته وی: از ریق نرم‌افزاری که از شش ماه پیش در حال طراحی است، فعالیت دانشگاه‌ها لحظه به لحظه رصد شود. اگر شما هم همکاری کنید که این داشبورد مدیریتی تکمیل و اجرا شود، می‌تواند به عنوان یک کار ارزشمند از ما به جا بماند. این نرم‌افزار امکان ارائه آمار دارد و فاصله دانشگاه‌ها و موقعیت هر دانشگاه از نظر شاخص‌های مختلف را در حوزه فرهنگی و دانشجویی مشخص می‌کند. این سامانه در هر لحظه همه فعال و انفعالاتی که در حوزه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه جلسه با اشاره به برخی مطالبات و مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان گفت: شما نقش پدری دارید اگر پسری از پدرش حساب ببرد خوب است اما اگر بترسد فاجعه است. اگر مردم در احقاق حق از حاکم زبانشان بلرزد فاتحه آن حکومت را باید خواند. ما چه کردیم که دانشجوهای ما از بیان حرفشان می‌ترسند.

فراهانی در این جلسه با اشاره به این دغدغه که در دانشگاه‌ها معاونت فرهنگی و دانشجویی باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: این معاونت باید در ارتباط مستقیم با رئیس دانشگاه و به عنوان نفر دوم دانشگاه باشد، این خط قرمز ماست و من محکم پای آن ایستاده‌ام.

به گفته معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت جدا شدن سرفصل‌های بودجه فرهنگی از بودجه رفاهی دست معاونان را باز می‌گذارد تا بتوانند، بودجه را بهتر مدیریت کنند و به این ترتیب حوزه فرهنگی از نظر بودجه مغفول و مظلوم نماند.

وی همچنین اعلام کرد: فرم‌هایی در آینده نزدیک در اختیار شما قرار می‌گیرد که وضعیت نیروهای انسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها را از همه ابعاد مشخص می‌کند و باعث می‌شود بتوانیم نیروی انسانی معاونت را در دانشگاه‌ها رصد و رتبه‌بندی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

در پایان این جلسه با مشورت و پیشنهاد حاضران مصوب شد که جلسات ادواری هر دو ماه یک بار با حضور همه معاونان برگزار شود و مسائل قبل از این جلسات در مناطق مورد بررسی قرار گرفته و جمع بندی بحث‌های مناطق در این جلسات ادواری با حضور دکتر فراهانی مطرح شود.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.