پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۴۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۳۹۸۵ مورد


وضعیت وزارت در حوزه قرآنی مناسب است و در بین کارکنان و اساتید افراد برجسته‌ای داریم.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به برکات قرآن و تاثیر اهتمام به آن در امور شخصی و کشوری اشاره کرد.

هاشمی گفت: شما برگزیدگان آن 18 هزار نفری هستید که از آغاز در این جشنواره حضور داشتند. انشاالله مجموعه وزارت بهداشت بیشتر با قرآن که چراغ هدایت و شفای همه دردها و گنجینه معارف اسلامی و اخلاقی است انس پیدا کند، ای کاش قرآن بیش از همیشه در زندگی ما حضور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر قرآن بر زندگی ما حاکم باشد آرامشی بر ما حاکم خواهد شد. متاسفانه آنقدر که به بسیاری از ظواهر اهتمام داریم به اجرای معارف کریمه قرآن توجه ما کمتر است. خواندن قرآن خوب است اما عمل به آن هم در زندگی اجتماعی و هم در زندگی شخصی لازم و واجب است. بسیاری از شهدا به خصوص شهدای دانش آموز، شاید کمتر فرصت داشتند که حتی یک بار قرآن را بخوانند، اما به آن عمل کردند و باعث فخر اسلام و قرآن شدند. انشاالله قرآن در مدیریت کشور ما و در تصمیمات مسئولان ساری و جاری باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که رفتار مسئولان در رفتار عمومی جامعه اثرگذار است، تصریح کرد: امام فرمودند یک عالِم می‌تواند یک عالم را فاسد کند، در اینجا منظور فقط عالِم دین نیست منظور کسی است که رفتارش به عنوان خواص جامعه اثرگذار است.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: باید بیش از گذشته به قرآن پناه ببریم و از این اقیانوس لایزال و بی‌کران حداکثر بهره را ببریم. خوش به حال شما که توفیق انس با قرآن را دارید و درود به پدر و مادرتان که شما را با قرآن آشنا کرده‌اند. قدر خود را بدانید انشااله این مسیر را گم نکنید و خداوند حافظ و نگهدار شما باشد.

هاشی در ادامه گفت: خوشحالم در مجموعه‌ای مدیریت می‌کنم که اهتمام به قرآن در بین دانشجویان، اساتید، مسئولان و کارکنان آن اگر بیشتر از بقیه مجموعه‌ها نباشد کمتر هم نیست. وضعیت وزارت در حوزه قرآنی مناسب است و در بین کارکنان و اساتید افراد برجسته‌ای داریم. در بخشی که با جان مردم سر و کار دارد نیاز به اخلاق‌مداری داریم و چه منبعی بهتر از قرآن که بر پایه آن هر چقدر بیشتر خدمت‌گذاری کنیم.

وی در پایان با اظهار تشکر از معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان جشنواره خاطر نشان کرد: حضور شما به مجد و عظمت اسلام، رعایت اخلاق بیشتر در جامعه و تبلیغ اصول و معارف الهی و قرآنی کمک می‌کند. انشااله همه ما در پناه قرآن باشیم و خودمان و پدر و مادر و بستگان ما با قرآن محشور باشند. امیدواریم فاصله بین ما و قرآن نیفتد، جامعه پزشکی ما اخلاقی و قرآنی باشد و اگر لغزشی هست خداوند دستگیر ما باشد. ما را از دعای خیر خود محروم نکنید. 

 


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.