پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴۷۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۱۲۲۲ مورد

چهارشنبه ٢٥ شهریور ١٣٩٤ ساعت ١٠:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 437 نفر )

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی ، جلسه هماهنگي و تعامل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان با معاونت فرهنگی و دانشجویی در مورخه 94/06/25  با حضور جناب سرهنگ اقبالی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی و جناب آقای دکتر ابراهیم زاده معاون فرهنگی و دانشجویی و مسئولین واحدها در دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار گردید.

در ابتدا سرهنگ اقبالی هفته ناجا را فرصتي براي ارائه سيماي اجتماعي پليس دانست و گفت: يكي از مولفه هاي اين امر تقويت حوزه تعاملي ناجا مي باشد.

سرهنگ اقبالی افزود : هفته ناجا از 13 مهر ماه آغاز می شود که در این هفته برنامه های متنوع انجام خواهد شد. هفته ناجا فرصتی مغتنمی است برای آگاه سازی مردم و پیشگیری آسیب های اجتماعی،شناخت جامعه،زمینه سازی همراهی اقشار مختلف مردم در ایجاد امنیت و ... این وظیفه ذاتی نیروی انتظامی می باشد.

وي افزود:رفتار كاركنان ناجا مي تواند مردم را پشتيبان و حامي نظام مقدس جمهوري اسلامي نمايد و هم آنها را دچار دلزدگي نمايد، اين موضوع مهمي است كه بايد به آن توجه داشت تا چهره مناسب و مردم داری از پلیس به مردم معرفی کرد.

وی با بیان این که انجام فعالیت های این معاونت تابع توان علمی و دانشگاهی است،گفت:آموزش راهكارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی،چاپ بروشور،برگزاری نمایشگاه های شناخت آسیب های اجتماعی،اطلاع رسانی،ارائه خدمات مشاوره ای و آموزش به کارکنان بخصوص دانشجویان از جمله برنامه های معاونت اجتماعی استان محسوب می شوند که این امر هم با همکاری و تعامل دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی میسر می گردد.

در ادامه دکتر ابراهیم زاده : ضمن تقدیر و سپاس از تعامل نیروی انتظامی فرمودند که با بیان اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت بشدت نیازمند همکاری با پلیس ناجا هستیم، گفت: لازمه افزایش امنیت در جامعه همکاری های همه جانبه را می طلبد.

معاون فرهنگی و دانشجویی افزود: از این رو قشری که آسیب جسمی و روحی دیده اند را مستلزم مشاوره ، مددکاری ،حمایت دانست تا از ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری شود.

 یکی از معضلات گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی و سایبری که باید به آن اهمیت داد و به گونه‌ای رفتار کرد که جوانان دانشجو استعدادهای خود را در حوزه فرهنگ دينی بیشتر بروز داده و حضورشان در سایت‌ها و وبلاگ‌های با محتوای فرهنگی بیشتر شود و اخلاق و کرامت انسانی و اسلامی در فضای سایبری را گسترش دهیم.

یکی از برنامه های آموزشی که با رویکرد آگاهی و همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی داریم بررسي اعتياد به اينترنت و فضاهاي مجازي در خوابگاهها که به شکل مدون با تعامل پلیس و آگاه ساختن جوانان و خانواده ها می باشد. باید جوانان در استفاده از فضای مجازی بسیار احتیاط کنند. نتیجه اعتماد در فضای مجازی آسیبهای اجتماعی مثل افزايش طلاق ، خودکشی و ... است.

در پایان از تعامل و همکاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه توسط معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی با اهداء یادبودی تقدیر بعمل آمد.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.