پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۷۶۳ مورد

دوشنبه ٦ مهر ١٣٩٤ ساعت ١٠:١١ ق.ظ   ( بازدید : 550 نفر )

دوره پسا تحریم فرصتی مناسب برای تقویت کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی است

وزیر بهداشت بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک شرکت های داخلی با تولیدکنندگان بین المللی تاکید کرد.

به گزارش وب دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت با بیان این که نگاه و توجه دولت یازدهم به بخش سلامت نسبت به دولت های گذشته بیشتر است، گفت: برخی از سیاستمداران به سلامت مردم اهمیت بیشتری می دهند و برخی هم متاسفانه احداث جاده و ساختمان را از افتخارات خود می دانند.

به گفته وزیر بهداشت، دولت یازدهم توانسته به وعده‌های خود مبنی بر توجه به حوزه سلامت عمل کند و به نظر می‌رسد که رضایت مردم را کسب کرده است.

دکتر هاشمی همچنین، بر ضرورت استمرار حمایت های دولت و مجلس از بخش سلامت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در قانون اساسی سلامت به عنوان حق همگانی برای همه دیده شده و ارائه خدمات سلامت را از وظایف دولت ها تعیین کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا همه افراد و سازمانهای موثر در بخش سلامت در جهت بهره مندی مردم از سلامت تلاش کنند.

دکتر هاشمی در ادامه، دوره پسا تحریم را فرصتی مناسب برای ارائه بهتر خدمات دارویی و پزشکی بیان کرد و گفت: در دوران تحریم ادعا بر این بود که دارو تحریم نشده است اما متاسفانه دارو و تجهیزات پزشکی در تحریم بود و این امر باعث شده بود تا نتوانیم برخی برندهای دارویی و تجهیزات پزشکی را خریداری کنیم. 

وی افزود: دوره پسا تحریم فرصتی برای ارائه تقویت کیفیت داروها، تجهیزات پزشکی و ارتقاء کیفیت مواد غذایی در حوزه کشاورزی می تواند باشد.

دکتر هاشمی همچنین با اشاره به توانمندی ها و موقعیت ایران در دنیا و منطقه، گفت: ما از نیروی انسانی و جوانان خوبی بهره‌مند هستیم، اما نتوانسته‌ایم برای آنها فرصت‌های لازم را ایجاد کنیم و همین امر موجب مهاجرت برخی از آنها به خارج از کشور شده است.

وی با بیان این که جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری در منطقه بی بدیل است، افزود: لازم است نسبت به گذشته جهش علمی زیادی داشته باشیم.

دکتر هاشمی همچنین، با اشاره به سابقه فرهنگی طولانی ایرانیان، گفت: مردم ایران جز صلح طلب‌ترین و مظلوم‌ترین ملت‌ها بوده‌ و خوشبختانه در سایه انقلاب فرصت‌های زیادی برای پیشرفت در حوزه علم و فناری فراهم شد.

وی سرمایه گذاری در ایران را نه تنها برای مردم کشور بلکه برای کل کشورهای منطقه مفید دانست و گفت: عقل حکم می‌کند که از فرصت پساتحریم استفاده کنیم و امکان سرمایه گذاری مشترک را ایجاد کنیم تا شرکت‌های داخل در تعامل با کشورهای دیگر در مسیری تلاش کنند که اقتصاد درون ‌زا و مقاومتی فعال داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت همه فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی را در داخل و خارج از کشور به تصویر بکشد و سیاست‌ها را اعلام کند و با سرعت بیشتری در جهت ارتقای فناوری در حوزه سلامت و ارتقای خدمات گام بردارد.


منبع : دانشکده پرستاری و مامایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.