پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۳۴۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۱۰۸۹ مورد

یكشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٤ ساعت ١٢:٣٧ ب.ظ   ( بازدید : 157 نفر )

«نیکزاد» مسئول اداره مشاوره در گفتگویی با روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه عنوان نمود: با توجه به نتايج پژوهشهای انجام گرفته ، فعاليت‌های ورزشی بر سلامت روانی اثر مثبت داشته و سطح سلامت روانی در ورزشکاران بالاتر از افراد غير ورزشکار بوده و بخصوص افسردگی در ورزشکاران کم‌تر بوده است.

در زمینه رابطه ورزش و سلامت روانی قبلا تصور عموم به این بود که فعالیت های ورزشی برای سلامت جسمی مفید است. اما امروزه به این امر توجه شده که ورزش علاوه بر سلامت جسمانی می تواند در ارتقای سلامت روانی نیز موثر باشد.

همچنین ورزش سبب ترشح ماده ای بنام آندرفین در مغز می شود که شادابی و احساس آرامش، افزایش امید به زندگی و لذت بردن از ان، ایجاد انگیزه و روحیه بهتر، پرورش و تقویت نیروی اراده، حافظه و رشد خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و خود پنداره، کمک به رشد مهارت های اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی، دستیابی به اخلاق حسنه و شخصیت بهتر وسالم و انجام فعالیت های فکری و تمرکز بهتر، تسهیل پیشرفت تحصیلی می گردد.

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ورزش بر سلامت روانی دانشجویان در ابعاد جسمانی، اختلال خواب، افسردگی و عملکرد اجتماعی می پردازد امید است که نتایج آن بتواند گامی را در جهت افزایش و ارتقاء سلامت این گروه بردارد.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.