پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۹۲۰۲ مورد

چهارشنبه ٢٠ آبان ١٣٩٤ ساعت ١١:٠ ق.ظ   ( بازدید : 411 نفر )

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور،‌ تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور را از اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد.

 

 

 

 

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: آیین نامه استفاده از ظرفيت بيمارستانهاي دولتي و غیردولتی/ خصوصي در تربيت كارشناسان پرستاري براي بهره برداري  از امكانات گسترده  بيمارستانهاي دولتي و خصوصي با مسئوليت دانشكده هاي پرستاري در دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و دانشگاه آزاد اسلامي از نيمسال اول سال تحصيلي 96-1395 به اجرا در خواهد آمد.

دکتر لاریجانی با بیان نیاز کشور به نیروی پرستار گفت: استفاده از ظرفيت بيمارستانهاي دولتي و غیردولتی/ خصوصي در تربيت كارشناسان پرستاري به منظور بهره برداری از کلیه ظرفیت های کشور در رفع نیازهای نظام سلامت تدوین شده است. وی افزود:‌ آموزش دانشجویان کارشناسی پرستاری توسط بیمارستانهای دولتی و غیردولتی/ خصوصي با هماهنگی مرکز سنجش آموزش پزشکی و به صورت دو مرحله ای (نیمه متمرکز) مطابق کلیه ضوابط و استانداردهای آموزشی صورت خواهد پذیرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت بیمارستانهای دانشگاهی تفاهم نامه ای بين بيمارستان و دانشكده هاي پرستاري همان دانشگاه علوم پزشكي، باهماهنگی معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی، منعقد می گردد. همچنین بهره برداری از بيمارستانهاي غیردولتی/ خصوصي نیز مشروط به عقد تفاهم نامه بین بیمارستان و دانشكده هاي پرستاري واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي، با هماهنگی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه بین بیمارستان و دانشکده پرستاری می بایست توسط رییس دانشگاه ذيربط تاييد و تنفيذ گردد، اضافه کرد: تامين فضاي فيزيكي براي برگزاري دوره براساس استانداردها و ضوابط موجود به عهده بيمارستان بوده و در موارد خاص، طبق تفاهم فی مابین از امكانات فيزيكي دانشكده پرستاري و یا سایر امکانات موجود استفاده خواهد شد. وی افزود:‌ تامين نيروي انساني اعم از اعضاي هيات علمي و كارشناسان مورد نياز مطابق  با استفاده از امكانات بيمارستان و در موارد ضروري از طريق دانشكده انجام خواهد شد و مدرك تحصيلي دانش آموختگان توسط دانشكده پرستاري صادر شده و در آن بيمارستان محل تحصيل قيد خواهد گرديد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه حداقل زیرساخت های لازم جهت آموزش استاندارد پرستاری به دانشگاههای ذیربط ابلاغ خواهد شد تاکید کرد: نظارت بر برنامه ریزی ها ، اجرا ، پایش و اعتبار بخشی مراکز مجری به عهده دانشکده های پرستاری مسئول مي باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت مبناي تعيين ظرفيت پذیرش را امكانات بيمارستان و دانشکده برای زیرساخت ها و نیازهای آموزش بیان کرد و گفت: ظرفیت نهایی پذیرش دانشجو به پیشنهاد دانشگاه ذیربط و پس از تایید شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی تعیین و در دفترچه آزمون سراسري اعلام خواهد شد.

 

دکتر لاریجانی گفت: پذيرفته شدگان پس از فراغت از تحصیل متعهد خدمت در بيمارستانهاي دولتي و غیردولتی/ خصوصي محل تحصیل یا سایر بیمارستانها با شرایط مشابه خواهند بود. وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند گامی در راستای رفع نیاز کشور و ارتقاء آموزش پرستاری باشد. 


منبع : معاونت آموزشی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.