پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۹۶۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۸۶۲۶ مورد

شنبه ١٤ آذر ١٣٩٤ ساعت ٨:١٢ ق.ظ   ( بازدید : 337 نفر )

در جلسه کارگروه هیأت علمی بالینی پرستاری ابعاد و جنبه های مختلف مسائل مرتبط با اعضای هیأت علمی پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی؛ همزمان با  نشست بررسی مسائل آموزش پرستاری که روز سه شنبه 10 آذر ماه 1394 برگزار شد، در جلسه کارگروه هیأت علمی بالینی پرستاری پیشنهادات و انتظارات اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری درخصوص ارتقاء‌آموزش پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

در کارگروه هیات علمی بالینی پرستاری که باحضور تعدادی از روسای دانشکده های پرستاری و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین دکتر حسینی، رئیس مرکز امور هیأت علمی و دکتر خالق نژاد دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی اداره شد، دستورالعمل نحوه بکارگیری هیات علمی پرستاری بالینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته دکتر حسینی، هدف از تشکیل این نشست ها ایجاد فضایی است که مدیریت ها بتوانند ظرفیت ها را بشناسند و از آنها استفاده بهینه کنند.

دکتر حسینی با اشاره به تجربیات خود در سمت معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد:  با توجه به 5 سالی که معاون آموزشی دانشگاه بودم و چند سالی نیز ریاست دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده داشتم،  تمای مشکلات اجرایی را که امروز در نشست مطرح شد، به خوبی با آنها آشنا هستم و همه  ما می دانیم که دانشگا ه ها با کمبود نیروی پرستاری مواجهه هستند  و این وظیفه ماست که طوری این نیاز را برطرف کنیم که پاسخگوی نیازهای مردم در نظام سلامت باشیم.

اعضای این کارگروه، نحوه جذب هیات علمی مامایی بالینی را رضایت بخش خواندند و موافقت خود را با جذب هیات علمی بالینی پرستاری اعلام کردند و در خصوص بخش های مختلف آیین نامه آموزش پرستاری پیشنهاداتی را ارائه کردند.

تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی فعلی در دانشکده های پرستاری به هیات علمی بالینی پرستاری، نحوه پرداخت به اعضای هیات علمی غیر پزشک که در حوزه درمان کار می کنند، برآورده شدن انتظاارت بالین و آموزش و لحاظ شدن شیفت های آموزشی در کارکرد هیات علمی بالینی از پیشنهاداتی بود که در این کارگروه مطرح شد.

 


منبع : معاونت آموزشی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.