پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۵۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۸۴۰ مورد

پنج شنبه ٣ دی ١٣٩٤ ساعت ١٣:٣١ ب.ظ   ( بازدید : 1008 نفر )

انتخاب بهترین فیلمهای جشنواره فجر؛

 

 

 

)روباه( بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه منتقدان/ «ایران‌برگر» و «مزارشریف» فیلمهای دوم و سوم نظرسنجی «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب»

فیلم‌های «روباه» ساخته‌ بهروز افخمی با کسب ۱۲۶ امتیاز، «ایران‌برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی با کسب ۷۶ امتیاز و همچنین «مزارشریف» اثر عبدالحسن برزیده با به دست آوردن ۵۶ امتیاز به عنوان سه فیلم برگزیده‌ی سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

 «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» در چند سال اخیر و با توجه به اهمیت روزافزون نظرسنجی‌های مختلف سینمایی و اعلام لیست برترین فیلم‌های سال توسط گروه‌ها، محافل، رسانه‌ها و جمعیت‌های مختلف، با برگزاری نظرسنجی‌هایی درمیان بسیاری از منتقدین، سینمایی‌نویسان و فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اقدام به انتخاب بهترین اثار جشنواره‌های فجر و همچنین بهترین آثار سینمای پس از انقلاب کرده است. 

 

در همین زمینه سال گذشته و در نظرسنجی پس از پایان جشنواره سی‌و‌دوم فجر فیلم‌های «چ» ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا، «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس ابیار و همچنین «آرایش غلیظ» اثر حمید نعمت‌الله به عنوان سه فیلم برگزیده «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» انتخاب شدند که همگی علاوه بر جلب نظر منتقدین و کارشناسان توانستند مورد اقبال بسیار مردم نیز واقع شوند.

 

همین اساس و طبق سنت چند سال اخیر، امسال نیز «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در بین فعالان سینمایی و سینمایی‌نویسان حاضر در جشنواره برای تعیین بهترین آثار جشنواره‌ی سی‌و‌سوم فیلم فجر کرده است.

 

 

 

 

در این نظرسنجی که در بین ۴۰ نفر از منتقدین رسانه‌های جبهه انقلاب اعم از خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو، سایت خبری رجانیوز، روزنامه کیهان، روزنامه جوان، ماهنامه سینمایی نقدسینما، ماهنامه سینمایی سینمارسانه، هفته‌نامه ۹دی، جبهه فکری انقلاب(اشراق) و… برگزار شد به ترتیب فیلم‌های «روباه» ساخته‌ بهروز افخمی با کسب ۱۲۶ امتیاز، «ایران‌برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی با کسب ۷۶ امتیاز و همچنین «مزارشریف» اثر عبدالحسن برزیده با به دست آوردن ۵۶ امتیاز به عنوان سه فیلم برگزیده‌ی سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

 

در این نظرسنجی همچنین فیلم «رخ دیوانه» آخرین ساخته‌ی ابوالحسن داودی با کسب ۵۰ امتیاز در رتبه چهارم و انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته‌ی هادی محمدیان با امتیاز ۴۴ در رتبه پنجم قرار گرفتند.

 

لازم به ذکر است نظرسنجی فوق در بین تمام فیلم‌های داستانی حاضر در جشنواره سی‌وسوم فجر برگزار شده است و فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی به دلیل رونمایی خارج از جشنواره و پس از برگزاری اختتامیه در میان فیلم‌های حاضر در این نظرسنجی قرار نگرفته است.

 

 در این نظرسنجی برای محاسبه امتیازات به ترتیب اولویت به فیلم‌های اول هر لیست ۵ امتیاز، فیلم دوم ۴ امتیاز، فیلم سوم ۳، فیلم چهارم ۲ و فیلم پنجم ۱ امتیاز اختصاص یافته و در انتها امتیازات هر فیلم محاسبه شده است.

 


منبع : کانون فیلم و عکس دانشگاه - معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.