پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۵۰۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۳۲۴۹ مورد


به گزارش وب دا معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت بر لزوم خارج شدن خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها از وضعیت نامطلوب تاکید کرد و اظهار داشت: باید  اقدامی اساسی برای رفع مشکلات خوابگاه های دانشجویی انجام گیرد.

دکتر"فراهانی"تصریح کرد:پیش از این تعریف،ضوابط و استانداردی برای این حوزه وجود نداشت و بحث های فرهنگی در حوزه معیشت دانشجویان مغفول واقع  شده بود .

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین باردرکشور ، سند خوابگاه استاندارد طراحی شده است و متعاقب آن و بر اساس این سند طراحی تیپ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته وی خوابگاه های استاندارد بر تمامی مولفه هایی که به معیشت دانشجویی اقتضا کند می پردازد.

وی افزود:ساخت این خوابگاه های استاندارد سبب می شود بسیاری از نیازهای دانشگاه و دانشجویان مرتفع و به استاندارد های لازم برسیم.

دکتر" داوود آبادی فراهانی "اظهار داشت:هم اکنون 120 هزار نفر متقاضی خوابگاه هستند که به بیش از 75 هزار نفر از این دانشجویان نمی توانیم خدمات خوابگاهی ارائه کنیم .

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی خوابگاه ها در حد 45 هزار نفر است و هم اکنون بیش از ظرفیت دانشجو می پذیریم افزود: مساحت خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور  700 هزار مترمربع است که 300 هزار متر مربع آن فرسوده و 400 هزار متر باقیمانده نیز غیر استاندارد است.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.