پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۰۷۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۸۲۱ مورد

دوشنبه ١٠ خرداد ١٣٩٥ ساعت ٨:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 243 نفر )

به گزارش روابط عمومی معاونت، رئیس اداره مشاوره معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه گفت:سکته های قلبی و مغزی، سرطان، بیماری های ریوی و زایمان زودرس از جمله عوارض سیگار کشیدن هستند.

"علیرضا نیکزاد"با بیان اینکه کشیدن سیگار به تمام اعضای بدن صدمه می زند اظهار داشت:ترک کردن سیگار خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سیگار را کاهش می دهد و طول عمر را افزایش می دهد .

به گفته وی سیگار خطر بیماری های قلبی و عروقی را 2 تا ۴ برابر ،سکته مغزی را 2 تا ۴ برابر ،سرطان ریه در مردان را 25برابر و سرطان ریه در زنان را 25/7 برابر افزایش می دهد.

وی افزود:افراد سیگاری بیشتر از سایرین در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند ، حتی کسانی که کمتر از پنج نخ سیگار در روز می کشند ، ممکن است علائم زود هنگام بیماری های قلبی و عروقی را داشته باشند .

"نیکزاد"با بیان اینکه کشیدن سیگار ، باعث آسیب جدی به رگ ها می شود، اظهار داشت: این امر موجب ضربان قلب بسیار تند و بالا رفتن فشار خون می شود و ممکن است لخته خون در عروق ایجاد کند .

وی تاکید کرد: کشیدن سیگار با آسیب زدن به راه های تنفسی و کیسه های هوایی کوچک موجود در ریه ها، باعث بیماری های مختلف تنفسی می شود .


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.