پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۶۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۳۴۰۷ مورد

چهارشنبه ٢٣ تیر ١٣٩٥ ساعت ١٤:١٢ ب.ظ   ( بازدید : 231 نفر )

نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب با رویکرد شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارها در مورخه 22 تیر ماه با قرائت قرآن مجید در سالن شهید دکتر نودهی آغاز گردید.

در ابتدا جناب آقای دکتر ابراهیم زاده «معاون فرهنگی و دانشجویی و جانشین رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان دانشگاه» بیان نمودند: در راستای ارتقای سطح کیفی و در جهت تحقق آئین نامه رفتار و پوشش حرفه ای و بسط فرهنگ عفاف و حجاب از ابتدای سال 95 تاکنون بازدیدهای میدانی از بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی و معاونتها بعمل آمده و  اقدامات بسیار ارزنده ای در اینخصوص صورت گرفته، ضرورت توجه به موضوع مهم عفاف و حجاب در تمامی سازمانها بویژه دانشگاهها ضروری به نظر می رسد نقش مهم طبقه فرهیخته جامعه بمنظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کم نظیر است هر گونه غفلت و سهل انگاری در اینخصوص جامعه را به انحطاط خواهد کشاند. همگی می بایست تلا ش و کوشش نمائیم تا توسعه این بخش از فرهنگ نقش بسزائی را در راستای توسعه اجتماعی ایفا نمائیم.                    

بر اساس این گزارش، مهندس اسماعیل زاده مدیر فرهنگی و دبیر عفاف و حجاب دانشگاه ضمن خوشامدگویی، گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه ارائه نمودند و همچنین از چرایی کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرسش شد و حاضران یک به یک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه سرکار خانم دکتر روح افزائی معاون پژوهشی و استاد حوزه و دانشگاه در ابتدا در مورد تاریخچه حجاب
در اسلام و علل پیدایش آن مطالبی را ایراد نمودند و همچنین در خصوص است
فاده دشمنان اسلام از شبکه‌هاي اجتماعي که در بدنه جامعه نفوذ کرده بر ذهن و افکار مردم بخصوص جوانان تاثير گذاشته و به اين ترتيب فرهنگ غرب را به کشور بازگرداند و دستاوردهاي 37 ساله کشور و ملت را نابود سازد.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه عفاف و حجاب باید با حضور در مدارس، دختران را جذب کانون‌های عفاف و حجاب کنند، اظهار کرد: بدون تردید جوانان و نوجوانان ما مغرض نیستند از همین رو اگر احکام تخصصی ما در مدارس،  دانشگاه ها و خانوده‌ها ارائه شود، آن‌ها خواهند پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، مواردی چون توجه ویژه به تربیت صحیح بچه‌ها از سنین کودکی، ترویج فرهنگ دینی در جامعه باید از اولویت‌های مسؤولان باشد.

ایشان خانواده را به عنوان مهم‌تر‌ین عامل برای ترویج عفاف، حجاب و آموزه‌های دینی بیان نمود و افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری می باشد هم مورد توجه قرار گیرد. در ادامه با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف محدود به روز خاصی نیست و باید در همه زمان‌ها و مکان‌ها اجرا شود، اظهار کرد: نحوه برخورد مناسب با افراد بد‌حجاب، تعامل و مشارکت ادارات و نهاد‌ها در موضوع اجرایی شدن عفاف و حجاب، دعوت از افراد بد‌پوشش و بد‌حجاب در سمینار‌ها و جلسات مربوط به اطلاع‌رسانی حجاب و عفاف و تقویت نظارت بر دستگاه‌ها را از مهم‌ترین عوامل تقویت عفاف و حجاب در جامعه می‌دانم.

وی با بیان اینکه تبلیغ عفاف و حجاب باید با استفاده از شیوه‌های جذاب و افراد دارای جذبه انجام شود، افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با زبان خوش باید در دستور کار قرار گیرد.

در پایان معاون فرهنگی و دانشجویی ضمن تشکر از تبادل نظر حاضرین توضیحات لازم در مورد موضوعات مطروحه را ارائه نمودند.

 

 


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.