پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۰۵۴۵ مورد

یكشنبه ٧ شهریور ١٣٩٥ ساعت ٩:١٢ ق.ظ   ( بازدید : 166 نفر )

به گزارش روابط عمومی معاونت، رییس اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی گفت:استفاده از غذاهای متنوع و حاوی انواع مواد لازم به میزان متعادل در حفظ سلامت بدن نقش اساسی دارد.

"علیرضا نیکزاد"اظهار داشت: ورزش کردن  به طور منظم یکی از راه های پیشگیری و درمان اضطراب است و پیاده روی تند و سریع به مدت ۴۰ دقیقه میزان اضطراب را به طور متوسط تا ۱۴ درصد  کاهش می دهد، به علاوه، ورزش کردن باعث بالا رفتن کارایی دستگاه تنفسی و گردش خون، حفظ تعادل وزن و شادابی فرد می شود و ورزش هایی چون یوگا باعث افزایش آرامش می شوند و در جلوگیری از اضطراب بسیار مفیدند.

به گفته نیکزاد  اعتماد به نفس بالا باعث می شود تا بدن بتواند از حداکثر نیروی خود برای مقابله با استرس استفاده کند.

وی افزود: هنگامی که افراد دچار فشار روانی می شوند، به طور غریزی از صحنه عمل و اجتماع کنارکشیده و به گوشه ای پناه می برند، در حالی که گوشه گیری باعث تشدید استرس می شود.

"نیکزاد"ادامه داد:اندیشیدن به زمان حال و کنار گذاشتن رؤیاها و آرزوها برای موقعیت های مناسب تر آرامش ذهنی را افزایش می دهد همچنین مشغول کردن ذهن به کاری که درحال انجام است و فکرنکردن به زمینه های اضطراب زای ان بسیار مؤثراست.

به گفته وی  کسب آگاهی و اطلاع از شرایط و مواردی که فرد با آن ها مواجه خواهد شد سبب می شود که کمتر دچار نگرانی و دلواپسی شود به طور مثال در جریان گذاشتن بیماران از نحوه عمل جراحی و دردهای پس از آن باعث می شود تا انان کمتر دچار اضطراب شوند.

وی خنده را  از سالم ترین راه های جلوگیری از فشار روانی عنوان کرد و افزود: به هنگام خنده هورمون ضددرد (که باعث احساس خوشی و سلامتی در شخصی می شود) در مغز ازاد شده و میزان هورمون های استرس زا در خون پایین می آید.

وی خاطر نشان کرد: نوشتن ساده هیجانات و احساسات بر روی کاغذ موجب تسکین فشارهای روانی ناشی از رویدادهایی چون از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی و... می شود.

به گفته وی اضطراب سه عامل رفتاری،فیزیکی و نگران کننده دارد که علائم رفتاری اضطراب، مستقیما می تواند بر رفتار، تأثیر منفی بگذارد و به عملکرد شخصی، آسیب برساند، مثلاً می تواند باعث لکنت زبان، بی خوابی، پرتحرکی و رفتارهای تکراری شود.

"علیرضا نیکزاد" شایع ترین اختلال رفتاری ناشی از اضطراب را «اجتناب» یا «گریز» (فرار کردن از موقعیت هایی که اضطراب ایجاد می کند) عنوان کرد.

 "نیکزاد"در خصوص علائم فیزیکی (جسمی) اضطراب اظهار داشت: مشکل تنفسی که شامل احساس گرفتگی در قفسه سینه، اشکال در نفس کشیدن، تنفسی سریع و عوارض قلبی عروقی نظیر تپش قلب، ناراحتی یا درد در ناحیه قلب و... از این دسته علائم اند، دستگاه گوارشی نیز دچار اختلالاتی، مانند اسهال، یبوست، بی اشتهایی، پرخوری، خشکی دهان، مشکلات بلع (قورت دادن)، ناراحتی معده، نفخ و... می شود.

به گفته وی  افکار نگران کننده فکرهایی پریشان کننده و اغلب تکراری هستند که باعث افزایش سطح برانگیختگی (خشم، عصبانیت، بی قراری) می شوند این نوع افکاریا خیال پردازی ها، به علت ترس از خطراحتمالی بیرونی ایجاد می شوند؛ ولی معمولا ترس از اسیب روانی است.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.