پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۰۴۱ مورد

یكشنبه ٧ شهریور ١٣٩٥ ساعت ٩:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 147 نفر )

تشخیص اضطراب و درمان آن در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد گفت: شخصیت کودکان طی این دوره شکل می گیرد و بسیاری از کودکان زمانی که در شرایط جدیدی قرار می گیرند، دچار اضطراب می شوند و واکنش های متعددی نظیر (لکنت زبان، آویزان شدن به پدر و مادر ،خجالتی شدن، جویدن ناخن، ...) را از خود بروز می دهند .

دکتر"تکتم یزدانی"اظهار داشت: وظیفه والدین در این موقعیت این است که با صبر و حوصله برخورد کنند و به کودک اعتماد به نفس لازم را برای مواجهه با آن شرایط بدهند.

به گفته دکتر"یزدانی"تشویق والدین در ارتباط برقرار کردن فرزندان با محیط خارج از خانه و افراد غیرفامیلی بسیار مؤثر است البته بسیاری از والدین از این احساس فرزندشان تا روزی که با مشکل مواجه شوند (مثل اولین روز مدرسه) بی اطلاع هستند.

وی افزود:از شایع ترین دلایل دل درد و حالت تهوع که در کودکان دبستانی دیده می شود، ترس و اضطراب آن ها از مدرسه است و نگرانی پدر و مادر (از ورود کودک به مدرسه، وضعیت درسی او و...) باعث انتقال آن به فرزند می شود و اضطراب را افزایش می دهد.

وی از اختلالات اضطرابی شایع در کودکان به اضطراب اجتماعی، ترس از مدرسه، اضطراب امتحان و اضطراب جدایی اشاره کرد و گفت: با بزرگ شدن کودک و پا گذاشتن به دوران نوجوانی ممکن است اختلالات اضطرابی جدیدی در او پدید آید.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.