پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۴۱۵ مورد

دوشنبه ١٥ شهریور ١٣٩٥ ساعت ١٠:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 1035 نفر )

عوامل متعددی بر میزان تعریق شما تاثیر می‌گذارند اما باید درک کنید که چرا عرق می‌کنید؟

سیستم عصبی مرکزی شما، مخصوصا یک ناحیه از مغزتان به نام هیپوتالاموس، این اطلاعات را پردازش کرده و به بیش از دو میلیون غده‌ی عرق، سیگنال می‌فرستد تا عرق کنند. عرق، عمدتا از آب تشکیل شده است، اما شامل سدیم و سایر مواد مغذی نیز می‌باشد. عرق بعضی از افراد، شورتر از بقیه است.

هنگامیکه عرق به سطح پوستتان می‌رسد، شروع به تبخیر شدن کرده و گرما را از پوست شما با هوایی خنک‌تر مبادله می‌کند.

هر چه در طول ورزش، شدیدتر فعالیت کنید، بیشتر عرق خواهید کرد، و اثر خنک کنندگی بیشتری اتفاق می‌افتد.

افرادی که وزن اضافی دارند، به احتمال زیاد بیشتر از بقیه عرق می‌کنند. آنها نسبت به افرادی که اضافه وزن ندارند، برای انجام یک کار، باید تلاش بیشتری کنند، که باعث می‌شود درجه حرارت بدنشان بیشتر بالا برود.

گفته می‌شود بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای، بیش از حد عرق می‌کنند. هنگامیکه وضعیت بدنی و اندامتان را بهبود می‌بخشید، بدنتان کارامدتر می‌شود و بهتر قادر خواهد بود درجه حرارتش را تنظیم کند. هنگامیکه بطور منظم ورزش می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که با سرعت و شدت بیشتری، شروع به عرق کردن می‌کنید. این بدان علت نیست که وضعیت فیزیکی مطلوبی ندارید، بلکه به این علت است که بدنتان در خنک کردن خودش، کارامدتر شده است.

اما میزان عرق شما چه چیزی را در موردتان مشخص می‌کند؟ اگر از نظر جسمی وضعیت بدی دارید، تعریق زیاد آن را تایید می‌کند. اما اگر متناسب هستید و هنوز هم تی‌شرتتان بعد از هر تمرین، خیس آب می‌شود، نگران نباشید. بدن شما در حال انجام کار مهم خنک کردن خودش است.

کلید کمتر عرق کردن، این است که به بدنتان اجازه دهید عرق کند! در آوردن لباس، بهترین روش برای انجام این کار است. اما قطعا در بسیاری از اوقات، امکان پذیر نیست.


منبع : تربیت بدنی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.