پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۷۷۸ مورد

شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٥ ساعت ١٢:٤٠ ب.ظ   ( بازدید : 1833 نفر )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز سه شنبه نهم شهریورماه کارگروه اعتباربخشی بیمارستان ها در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی با حضور معاون آموزشی دانشگاه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه دکتر حسن نامدار اهداف اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی را تشریح نمود و تدوین راهنمای ارزشیابی آموزشی و پژوهشی بیمارستان های آموزشی که در آبان 1394 ابلاغ شده است را فراهم نمودن استانداردهای شفاف و قابل اندازهگیری به منظور ارزیابی فعالیت های آموزشی و افزایش کیفیت این فعالیت ها عنوان نمود.

وی اعتباربخشی درمانی و اعتباربخشی آموزشی را لازمه ارائه خدمات درمانی با کیفیت، تربیت نیروی انسانی با بهترین کیفیت و فراهم آمدن عرصه پژوهش های بالینی دانست.

مسئول کارگروه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی حوزه های مورد ارزیابی بیمارستان های آموزشی را مدیریت آموزشی در بیمارستان های آموزشی، پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم آموزشی، اعضای هیات علمی، فراگیران و مدیریت تسهیلات، فضا، امکانات و تجهیزات، بخش اورژانس و واحدهای پاراکلینیک، برنامه ها و فرآیندهای آموزشی، کمیته های بیمارستانی، حفظ حقوق و ایمنی بیماران و عرصه پژوهش های بالینی بیان نمود.

وی تشکیل جلسات هم اندیشی با معاونان و کارشناسان آموزشی بیمارستان ها جهت ابلاغ نقاط ضعف و ارائه راهکارها را از مهم ترین برنامه های آتی این کارگروه عنوان نمود.

علیرضا ایزدفر نیز از احتمال تغییر برخی از سنجه های مورد استفاده در ارزشیابی بیمارستان ها خبر داد و گفت این سنجه ها به گونه ای تغییر خواهند کرد که صد در صد آنها مربوط به حوزه آموزش باشد.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.