پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۶۲ مورد

چهارشنبه ١٩ آبان ١٣٩٥ ساعت ١٢:٥٣ ب.ظ   ( بازدید : 767 نفر )

دندان ها ممکن است از نظر ظاهر کاملا سالم به نظر برسند اما در اثر بیماری بافت های نگاهدارنده، نه تنها لق شده و قابل استفاده نباشند بلکه عفونت ناشی از آن به سایر دندان ها و اعضای بدن از جمله قلب آسیب برساند به همین دلیل سلامت لثه ها بسیار حائز اهمیت است.
دردی که بین دندان هاست :

مهم ترین علائم بیماری لثه عبارت است از قرمزی و تورم لثه، خونریزی، بوی بد، ایجاد فاصله بین دندانها، لقی یک یا چند دندان، جدا شدن لثه از دندان و عمیق شدن شیار بین لثه و دندان، در برخی مواقع هم ممکن است تحلیل لثه و دردی به صورت مبهم با خارش بین دندانها احساس شود. دندانپزشک با معاینه دقیق بیمار و رادیوگرافی و همچنین با استفاده از وسیله مخصوصی عمق شیار لثه را در نقاط مختلف ارزیابی می کند تا به وجود بیماری و میزان پیشرفت آن پی ببرد.
فضایی برای باکتری ها:

عامل ایجاد کننده این بیماری ها، میکروب هایی است که در محیط دهان وجود دارند. میکروبها در اطراف در اطراف دندانها تکثیر و تجمع می کنند و به صورت یک لایه بیرنگ و چسبنده به یکدیگر و روی سطح دندان و لثه می چسبد. به این تجمع میکروبی پلاک میکروبی می گوییم که حاوی مقداری خرده های غذا و بزاق نیز هست.

زبان را فراموش نکنید:

روی زبان نیز محل تجمع میکروبها می باشد. به وسیله مسواک می توان زبان را از میکروب ها و باقیمانده مواد غذایی پاک کرد .
لثه تان به قلب تان هم ربط دارد.

باید توجه داشت بیمارهای لثه علاوه بر اینکه سلامت دهان و دندان را دچار مخاطره می نماید، می تواند روی سایر اعضای بدن مانند قلب نیز اثرات زیان آوری داشته باشد که متاسفانه گاهی اوقات علت اصلی عفونت لثه می باشد. با معالجه لثه علاوه بر کاهش و یا از بین بردن علایم آزاردهنده بیماری و تامین سلامت دهان و دندان از عوارض جانبی عفونت های دندان روی سایر اعضای بدن پیشگیری شده و سلامت عمومی بیمار تامین می شود


منبع : کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.