پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۵۳۲۱۸ مورد

پنج شنبه ٢٠ آبان ١٣٩٥ ساعت ٩:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 196 نفر )

سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در حالی از اواخر هفته جاری در مشهد مقدس آغاز می شود که میزبانی این دوره را دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد و بر همین اساس آئین‌نامه این دوره، تدوین شده است.

به گزارش مفدا، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به ایستگاه سی و یکم خود نزدیک و نزدیک‌تر شده و همه چیز برای برگزاری دوره دیگری از این جشنواره که بسیاری بر این باور هستند که بعد از مسابقات سراسری قرآن، بالاترین جایگاه را در بین رقابت های قرآنی کشور دارد، مهیا شده است.

رقابت هایی که در آن دانشجویانی از دانشگاه های سراسری کشور که پیش از این مرحله مقدماتی و نیمه نهایی خود را در دانشگاه ها و استان ها برگزار کرده‌اند، حضور خواهند داشت تا رقابت دو روزه خود را این بار به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در مشهد مقدس برگزار کنند.

اما آئین نامه این جشنواره که هر دوره به همت دانشگاه میزبان تدوین می‌شود تغییراتی نسبتاً جزئی با ادوار گذشته خود دارد که البته در کلیت جشنواره اثر چندانی ندارد اما به هر حال تغییراتی است که اعضای شورای سیاستگذاری مسابقات بر آن تأکید دارند.

آیین نامه سی و کیمن دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که طی چند روز آینده رقابت آن برگزار می شود، نیز در این دوره به همت دانشگاه فرهنگیان به عنوان میزبان این دوره از مسابقات و البته نظر سایر دستگاه های دانشگاهی و نیز شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه ها نگارش یافته است. در ادامه نگاهی به بخش شفاهی این آئین نامه شده است.

در این آئین نامه امتیازات آیتم های مختلف رشته های قرائت تحقیق و ترتیل در آیتم هایی نظیر تجوید، وقف و ابتداء، صوت و لحن به ترتیب، ۳۵، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ امتیاز است تا مجموع آن ۱۰۰ نمره باشد. همچنین در رشته حفظ نیز امتیازات به همین نحو به اضافه ۱۰۰ امتیاز بخش حسن حفظ است.

البته این نمرات دارای تبصره هایی نیز هستند، تبصره اول این است که در مسابقات دانشگاهی و کشوری نمره نهایی حفظ از ۷۰ درصد صحت حفظ و  ۳۰ درصد صحت قرائت تشکیل می شود، در مسابقات مقاطع بالاتر، نمره نهایی مشتمل بر ۵۰ امتیاز صحت حفظ و ۵۰ درصد صحت قرائت خواهد بود.

تبصره دیگر در این بخش نیز مربوط به حداقل نمرات لازم برای یک شرکت کننده در مسابقات جهت حضور در مراحل و مقاطع بالاتر است. در رشته قرائت و ترتیل در مرحله کشوری برای تجوید ۲۲، وقف و ابتدا ۹، صوت ۱۲ و لحن ۱۸ در نظر گرفته شده است، همچنین در رشته حفظ نیز برای صحت حفظ ۷۰، تجوید ۲۱، وقف و ابتدا ۹، صوت ۱۰ و لحن ۱۶ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا، همچنین بر اساس آیین نامه سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان شرکت کنندگان در رشته قرائت تحقیق و در بخش بانوان در مرحله اول ۱۰ و در صورت داشتن مرحله دوم ۱۵ سطر را تلاوت خواهند کرد. در بخش آقایان نیز این رقم ۱۰ و ۲۰ است. در رشته قرائت ترتیل در بخش بانوان در مرحله اول ۱۲ و در مرحله دوم نیز ۲۰ سطر در نظر گرفته شده است. در بخش آقایان نیز تعداد سطور به ترتیب ۱۵ و ۳۰ سطر است. همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز در مرحله اول برای بانوان هر سوال ۱۲ سطر و در مرحله دوم نیز هر سوال ۱۵ سطر خواهد داشت.


منبع : دانشکده بهداشت چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.