پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۵۹۴ مورد


گفت و گو عصر دانشجو با نوید یوسفی نیا،دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیرامون حاشیه های رسانه ای ایجاد شده در رابطه با بیانیه 63 تشکل دانشجویی در رابطه با حادثه پلاسکو در ادامه می آید.

نوید یوسف نیا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مصاحبه با عصر دانشجو عنوان داشت: مطلع شدیم که یکی از برادران  ما با انتشار گفتگویی با طرح اتهاماتی نادرست در زمینه امضاهای بیانیه 63 تشکل دانشجویی که به امضای تشکل انجمن اسلامی علوم پزشکی خراسان شمالی نیز رسیده است، عنوان کرده اند که تشکل اسلامی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد سراوان وجود ندارد.

 بنده بعنوان نماینده این انجمن ضمن رد و تکذیب ادعای فوق و اعلام آمادگی ارائه مدارک و مستندات مربوط به احراز ثبت قانونی این تشکل، اتهام مورد نظر پیرامون جعلی خواندن امضاهای این بیانیه را کذب و بی اساس دانسته همچنین برخود لازم میدانیم تا توضیحاتی را خدمت این برادر بزرگوار اعلام بداریم.

اینکه بدون اطلاع درست حتی از وجود یا عدم وجود یک تشکل صحبت از جعلی بودن امضاء تشکل های دانشجویی در پای بیانیه معتبر از جانب 63 تشکل دانشجویی پیرامون حادثه ی پلاسکو که از سر حس تکلیف شرعی و انسانی صادر گشته به میان آوریم مایه تاسف و تامل است.

قرآن به ما فرموده است [من افتی الناس بغیر علم کان ما یفسده اکثر ما یصلح]
براستی که اگر رهنمود های دین مبین اسلام را سر لوحه زندگی قرار دهیم به چنین اشتباهاتی دچار نخواهیم شد. یکی از مواردی که به عفت محتوای سخن آسیب می رساند، سخن گفتن بدون علم و آگاهی است. در منابع دینی به شدت از اظهار نظر درباره چیزی که انسان اطلاع کافی درباره آن ندارد نهی شده است. ما نیز با احترام به برادر بزرگوارمان این سخن قرآن کریم را در مذمت افرادی که بدون علم و آگاهی سخن می گویند یادآور میشویم «اذ تلقونه بالسنتکم و تقولون بافواهکم مالیس به علم و تحسبونه هینا و هو عندالله عظیم؛ به یاد آورید زمانی که این شایعه را از زبان یک دیگر می گرفتید و با دهان خود سخنی می گفتید که به آن یقین نداشتید و آن را کوچک می پنداشتید در حالی که نزد خداوند بزرگ است.»
گفتار ناشی از آگاهی نشانه کمال ایمان و گفتار بدون آگاهی و علم گاه باعث می گردد که انسان در برابر حق قرار بگیرد و حق برخلاف گفته او باشد. چنان که امیرمومنان علی(ع) می فرماید: «فلا تقولوا بما لاتعرفون فان اکثر الحق فیما تنکرون؛ پس آن چه را نمی دانید مگویید چرا که بسیاری از حقایق در چیزهایی است که انکار می کنید.»

 بیانیه پلاسکو مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در پی بیانیه تسلیت و توصیه مسئولین به مقدم داشتن نجات جان حادثه دیدگان بر هر گونه حواشی، بعنوان قدم بعد مورد نظر و تاکید رهبر معظم انقلاب جهت بررسی بخشی از علل حادثه صادر گشته است.

پلاسکو حادثه ای بود بس ناگوار که دل هر مومن و مسلمانی را متاثر کرده است، و به اعتقاد ما آنجا که سخن از امنیت و صیانت جان و مال مسلمین باشد جای هیچگونه مصلحت اندیشی نیست و میبایست امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه اعمال قرار گیرد. همچنین برادران دینی خود در سایر تشکل های دانشجویی را نیز دعوت به دوری از ملاحظات جریانی و سیاسی مینماییم.


وی افزود، اقدام به این هجمه ی رسانه ای متاسفانه نشان از نفوذ بی توجهی به اخلاق در عرصه ی سیاست حتی در سطوح خرد آن و در محیط مقدس دانشگاه و تشکل های دانشجویی است  .
 اینکه حتی با عدم اطلاع از وجود سایر تشکل ها،  متکبرانه تشکل های دانشجویی را متهم به جعل امضا سازیم و با هدف هجمه رسانه ای تهدید به پیگیری حقوقی نماییم بدور از انصاف است، حال آنکه آنان که محق پیگیری حقوق تضییع شده خود هستند 63 تشکل دانشجویی میباشند که بنابر حس وظیفه شرعی و انسانی و دانشجویی خود با پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب اقدام به صدور بیانیه ای در جهت نقد خیرخواهانه و امر به معروف و نهی از منکر کرده اند؛ اما اعتبار و بعضا حتی وجود آنان توسط دگران زیر سوال میرود.


وی در توضیح درمورد متن بیانیه عنوان داشت که، این بیانیه که مطابق قدم بعد مورد نظر و تاکید رهبری نیز میباشد در جهت بررسی بخشی از علل حادثه صادر شده و برآمده از حس تکلیف تکلیف شرعی و انسانی و دغدغه دانشجویان نسبت به حادثه از سوی 63 تشکل اسلامی-سیاسی دانشگاه هاست.
 در تنظیم این بیانیه سعی شده تا اهتمام به اهمیت حفظ جان و مال مسلمین و هدف والای امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد خیرخواهانه و نمایندان کاستی ها مدنظر قرار گیرد و دغدغه های مرتبط با آن مطرح گردد، همچنین از اعمال گرایشات سیاسی اجتناب شود و به همین دلیل نیز با اقبال مناسب تشکل های دانشجویی فارغ از گرایشات و طیف های جریانی روبرو گشته است.
با وجود تلاش برای ایجاد هجمه رسانه ای علیه این بیانیه و سعی در نامعتبر نشان دادن آن ناخواسته مشخص گشته که این بیانیه موجبات ناراحتی عده ای که درستی آنرا به ضرر خود دیده اند فراهم آورده است. خوشبختانه این اقدامات ناخواسته موجب خواهد شد تا بیشتر به دیده شدن و تاثیر نیات خیر آن کمک گردد.


وی با انتقاد و گله از صحبت های انتشار یافته ادامه داد، متاسفانه دوستان ما، بعضا بدور از بصیرت سیاسی لازم با زدن اتهام به بخشی از بدنه تشکل دانشجویی و بدور از قضاوت منصفانه و پیروی از خط مورد توصیه در اسلام، نادانسته موجبات ایجاد اختلافات داخلی و ریخته شدن آب به آسیاب دشمن را فراهم می آورند.
 قرآن به ما میگوید اعتصام به حبل‌اللَّه را در هیئت اجتماع انجام بدهید درحالی که نتایج این قبیل اظهار نظرات چیزی جز ایجاد اختلافات در بدنه جریان های دانشجویی که میراث دار امام و انقلاب هستند نخواهد شد، نتیجه ای که  در برهه های حساس کنونی بیش از هرچیز موجبات خرسندی و سو استفاده دشمن ضد انقلاب را فراهم می آورد.

گرچه گوش ما همیشه شنوای نقطه نظرات و انتقادات برادران مومن و دلسوزمان است، اما ما بعنوان بدنه تشکل وجریان دانشجویی که وظیفه ای خطیر آن از سوی رهبر انقلاب تعیین شده است، میبایست هشیار باشیم که دید سیاست زده موجبات انحراف جریان مطالبه گر و مستقل دانشجویی و تبدیل آن به شاخه های سیاسی احزاب در دانشگاه را بوجود خواهد آورد.  مسیری که به وضعیتی منتهی خواهد شد تا برای پوشاندن کاستی ها یا ضعف مدیریتی در زمینه ای که بگمانمان ممکن است منتصب به جریان خود باشد، مصلحت اندیشی را بر اهتمام به امور مسلمین و اهمیت صیانت از جان و مال مردم و نمایندن نقاط ضعف موجود و انتقاد خیرخواهانه(که از وظیفه جریان دانشجویی است) مقدم بداریم و در عوض محور قرار دادن حقایق با اتهام ناحق تمایل به جریانات دیگر و بیگانه، برادران ارزش مدار خود را مورد هجمه قرار دهیم که نه مورد رضایت خدا و نه خلق خداست.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان با ابراز امیدواری از آگاهی جریان دانشجویی و توجه آن به مصالح کشور و مردم و اهتمام به ارزش های اسلامی بیان داشت:
امیداوار هستیم تا در کنار برادران دیگر در تشکل های دانشجویی با شناخت دشمن مشترک و پرهیز از ایجاد اختلاف و نزاع ناشی از سیاست زدگی و جریان سالاری سیاسی در حرکت و فعالیت تشکل های دانشجویی؛ از هرگونه اتهام نابجا و نادرست نادانسته نسبت به برادران مومن و متعهد و انقلابی ما که دلسوز اعتلای میهن هستند پرهیز کنیم.
همچنین با پرهیز از آلوده سازی راه انصاف به حرکات سیاسی و جریانی در جهت تخریب انتخاباتی و غیره، صیانت از انقلاب و پرهیز از اختلاف را در فعالیت های دانشجویی سرلوحه راه خود سازیم.

با آرزوی پیش گیری تقوای الهی برای تمامی عزیزان و برادران، اعتصام به ریسمان خداوند و پرهیز از مصلحت اندیشی های جریانی را  توصیه مینماییم. ما در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خراسان شمالی با احترام به "کثرت" و پرهیز از "اختلاف" ، با رعایت انصاف برادرانه و با بصیرت انقلابی و دانشجویی خود سعی خود را در تامین زمینه وحدت ملی گذاردیم زیرا که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری وحدت ملی نه به معنای تک رایی یا داشتن یک نظر یا سلیقه سیاسی است، بلکه وحدت مردم یعنی نبودن تفرقه، نفاق، درگیری و کشمکش.
و همانگونه که ایشان فرموده اند که " من بر روی وحدت ملّی تأکید بیشتری دارم، به خاطر اینکه امنیت هم ناشی از وحدت است، اگر وحدت نباشد، امنیت ملّی هم به خطر می‌افتد و ایجاد ناامنی می‌شود" نبایست که منافع ملی را منافع جریانی خویش کنیم ، زیرا که نتیجه ایجاد وحدت ملی و پرهیز از ایجاد اختلاف، امنیت ملی ماست .

منبع : انجمن اسلامی دانشگاه - معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.