پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٧ مرداد ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۵۲۵۴۱۲ مورد

یكشنبه ١٢ شهریور ١٣٩٦ ساعت ١١:٤ ق.ظ   ( بازدید : 414 نفر )

پروفسور سمیعی:

مسئولان خراسان شمالی موافقت‌نامه‌ها را در ویترین نگذارند

مسئولان خراسان شمالی موافقت‌نامه‌ها را در ویترین نگذارند,

پروفسور مجید سمیعی گفت: درخواست من از مسئولین استان خراسان شمالی این است که موافقت‌نامه‌هایی که امضاء خواهد شد را در ویترین‌ها نگذارند و با موافقت همه‌جانبه این پروژه‌ها را برای پیشرفت خراسان شمالی عملیاتی کنند.‍

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اتفاقیه، پروفسور مجید سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب دنیا در نشست اختصاصی با مدیران و اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه‌های خراسان شمالی بابیان اینکه وجود ۵ میلیون دانشجو در ایران نویدبخش آینده‌ای روشن و بزرگ است، اظهار داشت: من آینده ایران را بسیار روشن می‌بینم در حال حاضر ایران به‌جایی رسیده است که باید در تحقیقات مرزی ورود پیدا کند تا قدرت خود را به دنیا نشان دهد.

پروفسور مجید سمیعی گفت: ایران در تمامی رشته‌های علمی در دنیا بهترین متخصصین را دارد که باید با فراهم‌سازی امکانات لازم از وجود آنان به نحو احسن بهره‌مند شویم.

‍ پروفسور مجید سمیعی بابیان اینکه گذشتگان ما در حوزه علم و دانش چیزهایی از خود بجا گذاشتن که ما اکنون باید به این علم برگردیم، افزود: ارتباط قلبی، تربیت فرزند در میان خانواده در ایران از مقوله‌های بسیار مهم است که در هیچ کشوری در دنیا به این قدرت مشاهده نکرده‌ام.

وی بابیان اینکه سیاست و اقتصاد دو مقوله‌ای است که هیچ‌گاه وارد آن نشده‌ام، خاطرنشان کرد: اگر افرادی این مباحث را به من ربط می‌دهند کسانی هستند که می‌خواهند من را دشمن ایران معرفی کنند.

پروفسور سمیعی اظهار داشت: تمام جوانان و دانشجویان باید بدانند برای پیشرفت کشور چه‌کارهایی از آن‌ها انتظار می‌رود.

 

اختصاص سهمیه به خراسان شمالی برای اعزام پزشکان به آلمان

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: امروز افتخار حضور بهترین جراح مغز و اعصاب را در استان داریم که امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف ازجمله تبادل دانشجو و تربیت متخصصین توسط دکتر سمیعی داشته باشیم و بتوانیم از تخصص ایشان بهره ببریم.

محمدرضا صالحی اظهار داشت: این آمادگی را داریم که شماری از پزشکان برای فراگیری آموزش‌های تخصصی لازم به کشور آلمان سفر داشته باشند و امیدواریم پروفسور سمیعی سهمیه‌ای برای این امر اختصاص دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: اثربخشی حضور پروفسور سمیعی برای جوانان هدف اصلی دعوت از ایشان به استان خراسان شمالی بود.

ابراهیم گلمکانی بابیان اینکه عملکرد و دغدغه‌های اجتماعی پروفسور سمیعی موجب محبوبیت و جایگاه جهانی ایشان شده است، افزود: پروفسور سالیانه دانشجو و متخصصین زیادی را در سراسر دنیا برای کمک به بیماران تربیت می‌کند.

وی افزود: پروفسور سمیعی در ایران به‌منظور ارائه خدمات چندین بیمارستان و مرکز درمانی تأسیس و یا همراهی کردند.

در پایان این نشست لوح شهروند افتخاری بجنورد توسط استاندار خراسان شمالی به پروفسور سمیعی اهدا شد.

ایران باید ازلحاظ علمی جزو ۱۰ کشور برتر جهان باشد

پروفسور مجید سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب جهان همچنین  در همایش بزرگ نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان برگزیده استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دکتر روحانی بر اینکه ایران باید جزء ۱۰ کشور اول اقتصادی جهان باشد تاکید ویژه‌ای دارند، گفت: ما باید این را بدانیم که اقتصاد یک کشور به علم و دانش آن کشور گره‌خورده است و بنابراین اگر بخواهیم ازلحاظ اقتصادی برتر باشیم، ایران باید در زمینه‌های مختلف علمی جزء ۱۰ کشور اول جهان باشد.

پرفسور سمیعی بابیان اینکه خدمت به دانشجویان و جوانان بزرگ‌ترین خدمت در دنیا است، افزود: همواره باید هدف از تحصیل این باشد که در جامعه کارساز باشیم و بتوانیم در اجتماع به نحو احسن خدمت کنیم چون ما در قبال جامعه، مردم و غیره مسئول هستیم و اینکه فقط به دنبال دریافت یک مدرک باشیم به معنای این است که وقت خود را تلف‌کرده‌ایم.

وی افزود: خواهش من از همشهریان بجنوردیم این است که فارغ از عنوان علمی و سمت خود در جامعه خدمت کنند چراکه عنوان علمی نشان‌دهندهٔ ارزش و منزلت فردی نیست.

پروفسور سمیعی بابیان اینکه امروزه هر فردی می‌تواند از طریق اینترنت علم و دانش روز را به یاد بگیرد، خاطرنشان کرد: تحصیل در آینده با تحصیل کنونی فرق خواهد داشت و در آینده طوری خواهد بود که اشل ارزش و منزلت تمامی دانشگاه‌ها یکی خواهد شد چون مفاهیم آموزشی در یک فضا و در اختیار تمام افراد در سراسر دنیا خواهد بود.

محمدمهدی شهریاری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان نیز گفت: ۲۰ هزار پزشک ایرانی در آلمان مشغول به کار هستند، آلمانی‌ها به پزشکان ایرانی اعتماد دارند.

 محمدمهدی شهریاری اظهار داشت: پروفسور سمیعی یک چهرهٔ برجستهٔ بین‌المللی است که بهره‌مندی درست از ظرفیت علمی ایشان موجب ایجاد تحولی عظیم در روابط ما با اتحادیه اروپا خواهد شد

وی افزود: مردم ایران باید با شناخت جایگاه واقعی پروفسور سمیعی از نعمت ایشان به‌خوبی بهره‌مند شوند.

 

تربیت ۱۰ پزشک عمومی از خراسان شمالی

 دکتر عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از پروفسور سمیعی درخواست کرد تا 10 پزشک عمومی استان جهت دستیاری و آموزش نزد پروفسور بپذیرند.

دکتر قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت انقلاب بزرگی را در خراسان شمالی به وجود آورد و در کمتر از ۴ سال ۵۸۰ تخت بیمارستانی به شمار تخت‌های استان اضافه شد.


منبع : مدیریت فاوا دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.