پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۷۳۳۶ مورد

یكشنبه ١٥ دی ١٣٩٢ ساعت ٩:٥٥ ق.ظ   ( بازدید : 1635 نفر )

ورزش بدون در نظر گرفتن اصول گرم وسرد کردن بدن ، گرفتگی عضلات را در پی دارد.

به گزارش " وب دا " یک کارشناس تربیت بدنی دانشگاه در این باره می گوید: ورزش در صورتی که منظم و برنامه ریزی شده انجام شود برای ورزشکار مشکلی در پی نخواهد داشت اما وقتی پس از مدتی ورزش مداوم بنا به دلایلی از جمله تنبلی،دغدغه های شغلی و زندگی از ورزش دوری می کنیم و دوباره به آن روی بیاوریم ، نتیجه آن گرفتگی عضلات خواهد بود که ما را مجبور می کند تا مدت ها برای رسیدن به وضعیت نرمال تلاش کنیم.

"حدیثه کاظم زاده" در این رابطه خاطر نشان می کند: گرفتگی عضلات مشکلی شایع است و تقریبا همه افراد چنین وضعی را تجربه کرده اند.

وی استراحت را یکی از مهم ترین مسائل برای درمان گرفتگی عضلات عنوان می کند و در این رابطه توضیح می دهد : درگرفتگی عضلات می توان از کیسه آب گرم استفاده کرد و استفاده از داروهای مسکن غیراستروئیدی مانند بروفن به مقدار کم نیز به این افراد توصیه می شود.

"کاظم زاده "استفاده از حرکات کششی قبل و بعد از انجام برنامه های ورزشی را توصیه می کند و می گوید: حتما باید حرکات کششی مناسب انجام شود چون این کار نه تنها از بروز آسیب های ورزشی پیشگیری می کند بلکه برای جلوگیری از ایجاد دردهای بعد از ورزش نیز مناسب است.

به گفته این کارشناس تربیت بدنی یکی از راه‌ هایی که اغلب به ورزشکاران توصیه می‌شود این است که پیش از ورزش، قسمت هایی از بدن را که می‌دانند ممکن است دچار گرفتگی عضلات شود، بپوشانند.

وی می افزاید :اگر در حال ورزش کردن هستید و احساس می‌کنید که ماهیچه‌هایتان درد گرفته‌اند، آن را نادیده نگیرید، بایستید و ادامه ندهید، زیرا ممکن است به شدت آسیب ببینید.

وی استفاده از حوله داغ برای درمان گرفتگی عضلات را بدترین کاری می داند که بسیاری از ورزشکاران برای درمان گرفتگی عضلات انجام می دهند و در این خصوص توضیح می دهد: گذاشتن حوله داغ روی عضله گرفته دردتان را بیشتر می‌کند و اگر اصرار دارید که آن را گرم کنید، بیش از چند دقیقه این کار را ادامه ندهید.

وی با بیان این موضوع که شوک دادن به عضله گرفته شده تاثیر مثبتی برای عضله خواهد داشت ،می گوید: 4دقیقه گرم کردن محل و یک دقیقه گذاشتن یخ می تواند درد را بهبود دهد و آن گاه می‌توانید دوش آب گرم بگیرید.

وی ادامه می دهد: خوردن مسکن‌هایی هم چون “ایبوپروفن” می‌تواند به کاهش درد کمک کند و آن را کمی ‌تسکین ببخشد ولی از کرم‌های گرم یا سردکننده استفاده نکنید زیرا آن چه در داروخانه ها به عنوان کرم‌های ورزشی برای گرفتگی عضلات فروخته می‌شود هیچ کاری برای بهبود درد عضله نمی‌کند و ممکن است پوست به آن حساسیت پیدا کند.

وی از دیگر اقدامات برای درمان گرفتگی عضلات به راه رفتن آرام به مدت 20 دقیقه،شنا ،ماساژ محل و خوردن 2 عدد موز در روز اشاره می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.