پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۹۸۹ مورد

یكشنبه ٢٤ دی ١٣٩٦ ساعت ٢:٥ ق.ظ   ( بازدید : 1341 نفر )

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، مسئول فوریتهای پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان، از نجات جان یک بانوی ۶۶ ساله از اهالی کلاته درویش که از روستاهای صعب العبور و دور دست بخش غلامان می باشد، توسط پایگاه اورژانس ۱۱۵ غلامان، خبر داد.
آقای "مرتضی عرفانی فرد" ضمن تقدیر و تشکر از فداکاری و تلاش بی دریغ همکاران پایگاه اورژانس ۱۱۵ غلامان، آقایان "حسن پورآبادی" و "میثم چرکزی" به تشریح جزئیات انتقال این بیمار پرداخته و اظهار داشت: در آخرین روز از هفته گذشته، در پی گزارشی مبنی بر وضعیت وخیم یک بیمار فشارخونی، تیم فوریتهای پزشکی پایگاه اورژانس ۱۱۵ غلامان به کلاته درویش اعزام شد. با توجه به صعب العبور بودن منطقه و نیز بارندگی های اخیر، دسترسی به این روستا از طریق آمبولانس غیر ممکن بود. لذا همکاران پس از حدود دو کیلومتر پیاده روی در جاده ای با وضعیت بسیار نامناسب، خود را به بیمار رسانده و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، وی را به کمک اهالی به آمبولانس و سپس به مرکز خدمات جامع سلامت غلامان منتقل نمودند. و در نهایت پس از کنترل و تثبیت فشار خون بیمار، طبق نظر پزشک مرکز، این بانوی ۶۶ ساله جهت انجام مراقبتهای ویژه به بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد اعزام شد.
آقای عرفانی با اشاره به خطرات فشار خون بالا خاطرنشان کرد: عدم کنترل فشارخون بالا در افرادی که به این بیماری دچار هستند، عوارض جبران ناپذیری چون سکته های قلبی و مغزی و حتی مرگ را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه به یاری خداوند بزرگ و جانفشانی دوستان عزیز، این مادر بزرگوار دچار آسیب جدی نشده و طبق آخرین گزارش از بیمارستان، حال عمومی مناسبی دارد.

"درود بر این ایثارگران پرافتخار ..."

 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.