پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۹۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۴۰۰۵ مورد

یكشنبه ٢٧ اسفند ١٣٩٦ ساعت ١٠:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 208 نفر )

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان از اجرای طرح کشوری تکمیل واکسیناسیون فلج اطفال در سال جديد خبر داد.

به گزارش وبدا "نعمتی" اظهار داشت: این طرح کشوری برای ریشه کنی بیماری فلج اطفال کودکان هرساله در مناطق تحت پوشش دانشگاه ها در فصل بهار و طی دو مرحله انجام می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر نیز با توجه به حساس بودن برنامه بدلیل افزایش موارد مثبت بیماری فلج اطفال در کشورهای همسایه همچون عراق، پاکستان و افغانستان این طرح در مناطق غیر گرمسیری از تاریخ 18  تا 20 فروردین و نوبت دوم 22 تا 24 اردیبهشت انجام می‌گردد.

به گفته وی این طرح در مناطق و روستاهای سیاری شهرستان نیز برای کودکان زیر 5 سال بدون در نظر گرفتن سابقه ایمنسازی بصورت خانه به خانه  در تاریخ های اعلام شده انجام می‌شودو همچنین در شهر یا روستایی که پوشش ایمنسازی فلج اطفال یادآور سوم آنها کمتر از 95 درصد باشد انجام می‌گردد.

وي اظهار داشت: با توجه به اجرای عملیات طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در فروردین و اردیبهشت  ماه سال 1397 و در راستای ایجاد آمادگی جهت اجرای بی نقص این طرح کشوری، واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با برگزاری یک جلسه به توجیه و آموزش کاردانان منطقه و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، در خصوص نحوه اجراي طرح اقدام نمود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.