پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۲۴ مورد

شنبه ٨ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ١٠:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 923 نفر )

همزمان با ششمين روز از هفته سلامت، نشست سازمان هاي مردم نهاد مرتبط با سلامت در معاونت اجتماعي دانشگاه برگزار شد.

معاون اجتماعي دانشگاه در اين نشست با اشاره به  " اجتماعي شدن سلامت، انسجام اجتماعي و نشاط اجتماعي" به عنوان شعار ششمين روز هفته سلامت، اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مردم ، روند اجتماعی شدن سلامت شتاب گرفته و بتوان انسجام و نشاط اجتماعی را در جامعه نهادینه کرد.

دكتر" محسن شهرياري" با اشاره به وجود 800 نهاد خیریه در کشور و 53 نهاد خیریه در استان یادآور شد : هم اکنون حدود ٧٠ هزار فرد خيّر و نيكوكار بطور رسمي در کشور مشغول به فعالیت هستند .

وي گفت : به رقم اینکه بيش از ٣٨ سال است که در نهادینه کردن سلامت فعاليت ميكنيم اما هنوز در دستیابی به مشاركت هاي اجتماعي حوزه سلامت مشكل داريم.

وي تاکید کرد: دولت ها و نهادهاي مرتبط با سلامت متعهدند تا بالاترين سطح دسترسی به سلامتي را برای مردم فراهم کنند .

وي خاطرنشان كرد: كاهش تبعيض در توزیع امكانات بهداشتي و درماني و عدم وجود تبعیض بين غني و فقير، اصل مهم در توزيع عادلانه خدمات و منابع سلامت است .

دكتر"شهرياري" با بيان اين كه عوامل تأثيرگذار سلامت فقط مسايل بهداشتي نيست، گفت: مسایل بهداشتی تنها حدود ٢٥ درصد عوامل تأثيرگذار در سلامت را به خود اختصاص داده و این درحالی است که عوامل ديگري نظير طلاق، فرزند آزاري و عدم توجه به مسايل اجتماعي كه بنيان خانواده را تحت تأثير قرار ميدهد مي تواند سلامت مردم را به خطر بيندازد.

معاون اجتماعي دانشگاه تاکید کرد : نقش سازمان های مردم نهاد در بهبود وضعیت سلامت و کاهش معضلات اجتماعی و آموزش گروه های تحت پوشش برای مراقبت های فردی، پیشگیری و افزایش ارتقا فرهنگ اجتماعی و سواد سلامت بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار است.

وي افزود: علاوه بر عوامل اجتماعي و فرهنگي؛ محيط كار، امنيت غذايي، بيكاري و... نقش ويژه اي در سلامت داشته و سازمان هاي مردم نهاد وظيفه ارزشمندي در امر اطلاع رساني و جلب مشاركت در حوزه سلامت بر عهده دارند .

وي با اشاره به رتبه هفدهم ایران در بحث خيرين و كمك هاي اجتماعي و امور نيكوكارانه در دنیا ، بر ضرورت ايجاد و تقويت فرهنگ نيكوكاري و امور خيريه توسط نهادهاي مردمي و سمن ها تاکید کرد .

شایان ذکر است در این نشست، سازمان های مردم نهاد به بیان دیدگاه ها ، نظرات ، پیشنهادات و راهکار های خود پرداختند .

 

 

 


منبع : دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.