پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۶۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۷۸۵ مورد

سه شنبه ٨ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٢:٤٢ ب.ظ   ( بازدید : 439 نفر )

مصرف شیر در افطار و سحر برای کودکان و نوجوانان روزه دار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد با تاکید بر عدم حذف شیر و لبنیات از برنامه غذایی روزه داران ،گفت : روزه داری پیش از سن 7 سالگی توصیه نمی شود اما آماده کردن و آشنایی کودکان با تکالیف دینی و روزه داری در سنین قبل از بلوغ اقدام مناسبی است.

«شهلا جودت» افزود : سلامت کودکان 9 تا 12 ساله و نوجوانان 13 تا 18 ساله که در سنین فعالیت جسمانی، ذهنی و رشد و نمو قرار دارند، در صورت دریافت ناکافی مواد مغذی و منابع مورد نیاز انرژی بدن ، تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی گنجاندن 3 وعده غذایی افطار، شام و سحری را در برنامه روزه داری کودکان و نوجوانان ضروری دانست و تصریح کرد : وعده افطاری برای دانش آموزان باید بسیار سبک و کم چرب باشد و صرف وعده شام حداقل با فاصله 2 ساعت پس از افطار مناسب است .

به گفته وی باید توجه شود که در فاصله افطار تا سحر همه گروه های مختلف و متنوع مواد غذایی و مایعات سالم و کافی بطور متعادل به بدن برسد .

وی تصریح کرد : والدین باید توجه داشته باشند اگر فرزندان آن ها برنامه غذایی مناسبی را در زمان روزه داری دنبال نکنند ممکن است دچار عوارض و صدماتی چون وقفه در رشد ،لاغری و یا چاقی بیمارگونه و اختلالات گوارشی مزمن شوند.

وی اظهار داشت : کم خونی، ناراحتی های گوارشی و سردردهای مزمن از عوارض رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح در روزه داری است و والدین باید مشاوره با متخصصین کودکان یا تغذیه را در اولویت برنامه روزه داری کودکان و نوجوانان قرار دهند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.