پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۶۷۱ مورد

دوشنبه ٢١ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١١:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 406 نفر )

روزه داری صحیح می تواند مشکلات مرتبط با چاقی و اضافه وزن را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص تغذیه با اعلام این مطلب گفت : روزه داری برای حفظ سلامتی بدن مفید است و با رعایت اصول صحیح تغذیه ای می توان در این ماه مشکلات مرتبط با چاقی و اضافه وزن را کاهش داد.

دکتر « دعایی » افزود : به دلیل کاهش یک وعده اصلی غذایی و کاهش کالری دریافتی در ماه رمضان و با پیروی از اصول صحیح تغذیه در این ماه می توان به بهبود وضعیت افراد مبتلا به کبد چرب، دیابت، فشار خون و ... کمک نمود و یا سرعت پیشرفت بیماری را کند کرد.

وی با بیان این که یک سوم کالری های دریافتی فرد با روزه داری کاهش می یابد، تصریح کرد : اگر فردی به طور طبیعی در طول روز 2000 کالری دریافت می کند، با روزه داری این میزان به 1400 کالری خواهد رسید که می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

وی نسبت به تند غذا خوردن هشدار داد و اظهار داشت : سرعت غذا خوردن در بیشتر افراد در  ماه رمضان به دلایل مختلف افزایش می یابد که نیاز به افزایش محتوای اسیدی معده دارد تا بتواند مقدار زیاد غذا را هضم کند و اگر فرد مایعات زیاد هم مصرف کند دچار سوء هاضمه می شود.

وی تاکید کرد : از مصرف مایعات بین غذا به شدت پرهیز نمایید و در وعده سحری قهوه و چای را حذف کنید زیرا به خاطر مدر بودن باعث خارج شدن مایعات از بدن و افزایش تشنگی می شود.

دکتر « دعایی » مصرف 8 لیوان مایعات در فاصله افطار تا سحری را ضروری دانست و تاکید کرد : مایعات را به همراه غذا مصرف نکنید زیرا مصرف زیاد مایعات به همراه غذا باعث رقیق شدن شیره معده و آنزیم های دستگاه گوارش و اختلال در هضم و جذب مواد غذایی می شود و زمینه دردهای شکمی و نفخ را به وجود می آورد.

وی اظهار داشت : بهتر است از آب، آبمیوه طبیعی ،دوغ کم نمک و یا شربت های بدون شکر به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.