پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۵۴۶ مورد

چهارشنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٧ ساعت ٩:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 504 نفر )

جهت ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان ، اولین ملاقات دندانپزشکی کودک باید حداقل تا یک سالگی صورت پذیرد.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : در کودکان زیر 3 سال به دلایل مختلف از جمله روش های نامناسب تغذیه ،پوسیدگی زودرس دندانی ایجاد می شود.

دکتر « جمشید ربانی » تصریح کرد : اگر در هنگام خواب شیشه شیر در دهان کودک باقی بماند؛ دندان های جلویی فک بالا برای مدت طولانی با شیر تماس دارند و این امر سبب ایجاد پوسیدگی دندان ها می گردد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از شیشه شیر یا پستانک به عنوان وسیله آرام کردن کودک استفاده شود ، افزود : بهتر است هرچه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهید و از دادن آب قند ، چای شیرین و سایر مایعات شیرین به کودکان به خصوص در هنگام خواب خودداری کنید .

به گفته وی میکروب های پوسیدگی زا از دهان بزرگسالان به دهان کودک انتقال می یابد بنابراین از قاشق والدین برای دادن غذا به کودک استفاده نکنید.

این مسئول همچنین اظهار کرد : برای کودکان زیر 3 سال مسواک انگشتی وسیله ای ساده و موثر جهت ماساژ لثه و تمیز کردن دندان ها می باشد.

دکتر « ربانی » با بیان اینکه کودک بهتر است از یک سالگی با مسواک آشنا گردد ، بیان کرد :  قبل از شروع مسواک زدن کمی خمیر دندان به اندازه یک دانه برنج برای کودک یک ساله و کمتر از یک نخود برای کودک بزرگتر استفاده شود اما اگر کودک قادر به بیرون ریختن اضافه خمیر دندان بعد از شستشو نیست، باید استفاده از خمیر دندان به سن بالاتر موکول گردد و یا از خمیر دندان فاقد فلوراید استفاده شود.

به گفته وی تمیز کردن دندان های کودک خود را حداقل دوبار و بعد از اولین و آخرین وعده غذایی در طی روز انجام دهید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.