پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۲۵۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۷۶۴ مورد


به منظور پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری تب کریمه کنگو در نگهداری و ذبح دام باید حتما به نکات بهداشتی توجه شود.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه یکی از بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است ، بیان کرد : انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش یا له کردن کنه ها و یا تماس انسان با گوشت، خون و بافت دام آلوده و ترشحات حیوان و یا انسان آلوده صورت می گیرد.

 

« نیستانی » تصریح کرد : علائم ابتلا به بیماری به صورت تب ناگهانی، ضعف، درد شدید به خصوص در ناحیه پشت و کمر، کوفتگی و بی اشتهایی، تهوع و استفراغ، خونریزی زیر جلدی، خونریزی از لثه، بینی، ریه ، رحم و روده ظاهر می شود .

وی با بیان اینکه سلاخ ها ، قصاب ها و دامپروران ، بیشترین گروه مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو می باشند ، افزود : عدم نگهداری دام در محیط زندگی ، محافظت ازگزش کنه ، جلوگیری از ذبح دام در معابر عمومی و خودداری از ذبح دام با دستان زخمی ، نگهداری گوشت تازه به مدت 24 ساعت در یخچال قبل از فریز کردن و رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

«نیستانی » یادآور شد : در استان خراسان شمالی تا کنون گزارشی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده اما رعایت اصول بهداشتی همواره الزامی است و باید در صورت برخورد با موارد مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.