پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۷۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۰۸۵ مورد

شنبه ٦ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٧:٢١ ب.ظ   ( بازدید : 375 نفر )

هپاتیت علامتی ندارد و تنها راه شناسایی آن انجام آزمایش است ، این بیماری اگر درمان نشود به کبد آسیب مخربی می زند که در این صورت باید پیوندکبد انجام شود.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی با اشاره اینکه ششم مرداد روز ملی پیشگیری از هپاتیت نامگذاری شده است ، بیان کرد : هپاتیت یعنی التهاب کبد و به هر عاملی که سبب التهاب شود و کبد را دچار عارضه کند ، هپاتیت گفته می شود ، هپاتیت گروه های مختلف A،B، C، D،Eو ... دارد که از میان سه گروه اول A،B، Cاز اهمیت بیشتری برخوردار است .

« رضا فاضلی » با بیان اینکه جوانان بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به هپاتیت بی قرار دارند ، افزود : رفتارهای پرخطر جنسی و خالکوبی غیربهداشتی شانس اتلا به این بیماری را افزایش می دهد و جوانان باید نسبت به این موضوع مهم آگاه باشند .

وی در ادامه تصریح کرد : امروزه به واسطه بهره گیری از داروهای موثرو کارآمد درمان هپاتیت سی و برنامه های جامع واکسیناسیون هپاتیت بی در نوزادان و گروه های پرخطر شیوع هپاتیت بی رو به کاهش و با توجه به وجود درمان قطعی هپاتیت سی ریشه کنی آن تا سال 1410 جزء اهداف نظام سلامت قرار گرفته است.

این مسئول لازمه دستیابی به ریشه کنی هپاتیت سی را شناسایی گروه های در معرض خطر بیان کرد و گفت : از آنجا که بیماران هموفیلی ، تالاسمی ، و همودیالیز به دلیل نیاز به تزریق خون همواره در معرض بیماری های منتقله از راه خون همچون هپاتیت های ویروسی هستند ، شناسایی و پیگری روند درمان آنها نقش موثری در دستیابی به ریشه کنی هپاتیت سی در بیماران خاص خواهد داشت


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.