پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۸۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۳۱۹۷ مورد

دوشنبه ١٥ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٩:٤ ق.ظ   ( بازدید : 476 نفر )

عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر گروه تغذیه دانشکده بهداشت بر عدم مصرف روغن مایع به عنوان روغن سرخ کردنی تاکید کرد.

به گزارش وب دا دکتر"محمد رضا جلیلوند" اظهار داشت : از روغن سرخ کردنی فقط باید در مواردی که بتوان واژه سرخ کردن مواد غذایی را به آن اطلاق کرد مانند سرخ کردن سیب زمینی و بادمجان استفاده گردد.

وی تصریح کرد :نیازی نیست برای درست کردن نیمرو و یا تفت دادن گوشت و یا موارد مشابه از روغن سرخ کردنی استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که باید سعی شود از روغن زیتون به عنوان روغن اصلی  مصرفی استفاده گردد، افزود:این روغن اگر به صورت تصفیه شده باشد دمای بالاتری را نسبت به نوع غیر تصفیه تحمل می کند و نقطه دود روغن زیتون حدود 190 درجه سانتی گراد است.

وی تاکید کرد: مصرف روغن های دارای اسید چرب امگا 3 باید در اولویت قرار بگیرد که این نوع اسید چرب  در روغن سویا،کانولا،روغن ماهی و همچنین درگردو موجود می باشد و منبع اصلی آن روغن ماهی است.

وی با بیان اینکه از روغن های دارای اسید چرب امگا 6 باید به حد متعارف استفاده گردد و امگا 6 در تمام روغن های مایع گیاهی وجود دارد ، افزود: مصرف اسید چرب امگا 6 به طور میانگین 15 برابر میزان اسید چرب امگا 3 است  و توصیه می شود مصرف آن به یک سوم کاهش یابد .

دکتر"جلیلوند" توصیه کرد:از مصرف روغن تولیدی در واحدهای صنفی بازاری و تازه فراوری شده مانند روغن کنجد باید اجتناب گردد چون این روغن فاقد ویتامینبه میزان کافی بوده و همچنین مواد مازاد  موجود در این روغن ها تصفیه نمی گردد.

وی توصیه کرد :بهتر است از دستگاه سرخ کن یا هواپز جهت استفاده بهینه از روغن و کاهش مصرف و رعایت نقطه دود روغن ها استفاده گردد و توجه شود که روغن های حیوانی دارای کمترین نقطه دود در بین روغن ها هستند و برای سرخ کردن مناسب نیستند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.