پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۵۷۸۱ مورد

چهارشنبه ١٧ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:١٥ ق.ظ   ( بازدید : 364 نفر )

مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد به برگزاری کارگاه های متعدد، همایش ها و تقدیر از مادران نمونه به منظور ترغیب مادران به تغذیه کودک با شیر مادر خبر داد.

به گزارش وبدا دکتر"تکتم یزدانی"با بیان اینکه شـیر مـادر کاملتریـن و بهتریـن منبـع غذایـی اسـت و نقـش مهمـی در تامیـن سلـامت و نیازهـای تغذیـه ای، عاطفـی، روانـی کودک و کاهـش مـرگ و میـر شـیر خـواران دارد ، اظهار داشت: جهت ترغیب و تشویق مادران به امر شیردهی توسط مرکز بهداشت بجنورد کارگاه ها و برنامه های متعددی برگزار شده است.

وی به توصیه سـازمان جهانـي بهداشـت به تغذيـه انحصـاري بـا شـير مـادر تـا پايـان شـش ماهگـي اشاره کرد و افزود: برخی عوامل نظیر چند قلو زایی،نوزاد نارس،نوزاد دارای اختلال رشد،فرزندخواندگی،بیماری مادر یا کودک و ... سبب تغذیه کودک با شیر مصنوعی می شود.

دکتر"یزدانی" افزود:در تمام طول سال مشاوره شیر دهی در مراکز و پایگاه های بهداشتی سطح شهر و روستا ارائه می شود و دوره های آموزشی نیز در دوران بارداری و شیردهی ویژه مادران برگزار می گردد .

وی به برگزاری جلسات آموزشی و توزیع پمفلت و پکیج های آموزشی در راستای ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر از سوی این مرکز نیز اشاره کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.