پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۵۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۷۰۵۷ مورد

یكشنبه ٢١ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:٨ ق.ظ   ( بازدید : 517 نفر )

در حال حاضر اضافه وزن و چاقی در کودکان یکی از مشکلات تغذیه ای شایع و رو به افزایش است.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد می گوید:اضافه وزن و چاقی در کودکان زمینه ساز ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت نوع 2 ،چربی خون بالا،فشار خون بالا،بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطان هاست.

دکتر"تکتم یزدانی"با بیان اینکه شانس اضافه وزن و چاقی کودکان چاق در دوران بزرگسالی هم بیشتر است می افزاید :کودکان چاق عموما اعتماد به نفس کمتری دارند و کمتر در بازی های جمعی و ورزش های گروهی شرکت می کنند و گوشه گیر هستند.

دکتر"یزدانی"در مورد راه های کاهش دریافت چربی در کودکان اظهار می دارد:کاهش مصرف فست فودها از جمله سوسیس،کالباس،پیتزا،همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده،کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و استفاده بیشتر از غذاهای آب پز،تنوری،بخار پز و یا کبابی،استفاده از حداقل  روغن در تهیه غذا ،مصرف لبنیات کم چرب و کاهش مصرف خامه،سر شیر،پنیر خامه ای،کره،ماست پرچرب و خامه ای ،شیر پرچرب و بستنی به منظور کاهش دریافت چربی در کودکان باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر"یزدانی" عنوان می کند:جایگزین کردن شیرینی و بیسکوییت های ساده به مقدار کم به جای شیرینی و کیک های خامه ای،جایگزین نمودن گوشت های کم چرب،کاهش مصرف سس مایونز و استفاده از میوه و سبزی های تازه و مغزها مانند گردو،پسته می تواند چربی در کودکان را کاهش دهد.

وی توصیه می کند:برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان ابتدا باید عادات غذایی و رفتارهای تغذیه ای در خانواده اصلاح شود،مربیان مهدهای کودک و مدارس باید با گروه های غذایی اصلی آشنا شوند و رعایت اصل تعادل و تنوع در برنامه های روزانه کودک را آموزش دهند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.