پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۳۴۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۵۸۵۸ مورد

شنبه ١٤ مهر ١٣٩٧ ساعت ١٤:٣٣ ب.ظ   ( بازدید : 378 نفر )

در سالمندی به دلیل افزایش سن و کم شدن ترشح بزاق ، دهان خشک می شود و باعث افزایش بیشتر میکروب ها و اسیدها و پوسیدگی دندان ها، ریشه دندان و تحیل لثه می شود.

به گزارش « وبدا » مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت مراقبت از دهان و دندان در دوران سالمندی بیان کرد : عدم رسیدگی به بهداشت دهان دراین سن باعث می شود بسیاری از سالمندان برخی یا همه دندان های خود را از دست بدهند و مجبورشوند از دندان های مصنوعی یا پروتز استفاده نمایند.
دکتر « جمشید ربانی » افزود : در صورت استفاده از پروتز (دندان مصنوعی)، باید پروتزها مرتب توسط دندانپزشک بررسی گردد زیرا با تحلیل پروتز امکان زخم لثه و ایجاد تومور به دلیل زخم طولانی مدت وجود دارد.
این مسئول همچنین تصریح کرد : با توجه به اینکه امکان ایجاد جرم ، بدبو شدن و برفک زدن در پروتزها وجود دارد و باید حتما بعد از غذا با مسواک مخصوص شسته شوند.
دکتر « ربانی » بیان کرد : برای رفع خشکی دهان استفاده از آدامس های بدون قند ، برای استحکام دندان ها استفاده از محلول فلوراید و برای خنثی کردن محیط اسیدی دهان استفاده از آب نمک بعد از مسواک زدن توصیه می شود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.