پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۸۶۱۱ مورد

یكشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٧ ساعت ١٢:١٧ ب.ظ   ( بازدید : 3365 نفر )

هویج و مرکبات سرشار از ویتامین آ و ث هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین ها ، پیر چشمی را به تعوق می اندازند.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد گفت:این ویتامین ها عدسی چشم را در شرایط مناسبی قرار داده و باعث می شود به خوبی برای دیدن اجسام دور و نزدیک انطباق پیدا کند.
دکتر"تکتم یزدانی" اظهار داشت: مصرف سبزی ها و میوه های حاوی ویتامین A مانند هویج،گوجه فرنگی و نارنگی،اسفناج،انبه،کدو حلوایی و زرد آلو می تواند در جذب این ویتامین نقش مهمی داشته باشد.
دکتر"یزدانی"تصریح کرد: متخصصان اعتقاد دارند 8 ساعت خواب در شبانه روز در پیشگیری از پیر چشمی موثر است.
وی با بیان اینکه پیر چشمی یک پدیده طبیعی در اثر افزایش سن است و معمولا اوایل یا اواسط دهه پنجاه جلب توجه می کند افزود: پیر چشمی مساله نگران کننده ای نیست و براحتی قابل اصلاح است.
به گفته وی برای پیشگیری از این مشکل باید مطالعه و کارهای چشمی در نور کافی انجام گیرد، معاینات دوره ای چشم پزشکی به صورت سالانه انجام شود و از عینک آفتابی در هوای آفتابی و هوای برفی استفاده شود .
وی افزود: متخصصان اعتقاد دارند بهترین روش درمان پیر چشمی،استفاده از عینک طبی در سنین بالاتر از 40 تا 45 سال است و افرادی با دید طبیعی که احتیاج به عینک مطالعه پیدا می کنند یا افرادی که قبلا از عینک استفاده می کرده اند و نزدیک بین یا دوربین بودند احتیاج به دو عینک یکی برای دور و یکی برای نزدیک پیدا خواهند کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.