پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۵۲۷۰ مورد

دوشنبه ١٤ آبان ١٣٩٧ ساعت ٨:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 570 نفر )

خانواده در زمینه تکامل دوران کودکی تاثیر مستقیم و موثری دارد که بر شخصیت و ابعاد وجودی فرد در بزرگسالی بسیار اثرگذار است.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد در این ارتباط گفت :بیشترین محرک محیطی برای کودکان و کنترل کننده سایر ارتباطات کودک،خانواده است.
دکتر"تکتم یزدانی" تصریح کرد : توجه به این مساله که خانواده به عنوان نخستین نهادی که کودک در آن پرورش می یابد و پدر و مادر به عنوان نخستین مربیانی که در ساخت شخصیت فردی فرزند خود نقش حساس و اساسی دارند ضروری است.
وی با بیان اینکه توجه به نهاد خانواده در هر جامعه ای نشانگر رشد آن جامعه است ، افزود:اگر بخواهیم کودکانی باهوش و خلاق در جامعه داشته باشیم باید اصولا والدینی با سلامت فکری و بدنی کامل به پرورش این کودک بپردازند.
به گفته وی باید خانواده ها را آموزش داد تا متوجه باشند از همان دوران بارداری تا پس از آن چگونگی رفتار با یکدیگر و کودک را یاد بگیرند و بدانند که روابط صحیح خانوادگی و محیط گرم و صمیمانه خانه در رشد عاطفی کودک بسیار موثر است .
دکتر"یزدانی"اظهار داشت:سال های اولیه زندگی کودک باید پر از محبت،صحبت و رفتارهای آموزنده و دوستانه باشد زیرا سال های قبل از مدرسه به عنوان دوران رشد و نمو جسمی و عاطقی کودکان ،سال های مهمی در توسعه فکری و آگاهی به مسائل فردی و اجتماعی می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.