پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۸۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۲۰۳ مورد

شنبه ١٩ آبان ١٣٩٧ ساعت ٩:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 391 نفر )

نمک دریا بدترین نوع نمک خوراکی و غیر بهداشتی است و باعث بروز اختلالات ناشی از کمبود ید در مصرف کنندگان خواهد شد.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت :متاسفانه تبلیغات نمک های غیر استاندارد مثل نمک دریا توسط افراد سودجو منجر به کاهش مصرف نمک یددار در جامعه شده است .
«نسرین علیزاده» افزود : نمک یددار تصفیه شده در اکثر فعالیت های بدن مانند رشد و تکامل جسمی و عصبی ، تولید انرژی و عملکرد طبیعی مغز و سلول های عصبی نقش مهمی دارد و کمبود ید باعث کاهش بهره هوشی و قدرت یادگیری در کودکان و دانش آموزان می شود.
وی بیان کرد : نمک خوب به نمک سفید ، سخت ، صاف ، شفاف و تصفیه شده اطلاق می شود و نمک های تصفیه نشده دارای ناخالصی از جمله خاک و املاح فراوان که متاسفانه امروز توسط برخی افراد ناآگاه تحت عنوان نمک طبیعی یا ارگانیک ،نمک سنگ یا دریا با قیمت های بالا به فروش می رسد، تهدیدی برای سلامت است.
« علیزاده » با اشاره به اینکه در طب سنتی کشورمان نیز از میان نمک های مختلف بدترین همه (ملح مصنوع از ماء بحر) یعنی نمک دریا به عنوان بدترین نوع نمک خوراکی ذکر شده است ، تاکید کرد : این در مغایرت کامل با تبلیغات افراد سودجویی است که تحت عنوان فروش نمک دریا به عنوان نمک سالم تر ، به سلامت مردم آسیب وارد می نمایند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.