پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۲۵۶ مورد

دوشنبه ١ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١٠:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 358 نفر )

پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» از یک بهمن ماه به مدت یک هفته در کشور انجام می شود.

به گزارش " وب دا " کارشناس مسئول برنامه سرطان حوزه بهداشت دانشگاه با اعلام این خبر گفت : اهداف اصلی این پویش افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های پیشگیری (با تاکید برمشکلات منطقه ای) ، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان می باشد.
دکتر " انفرادی " تصریح کرد : گروه های هدف این پویش مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده ها، سیاستگزاران و مجریان خارج حوزه سلامت و سیاستگزاران و مجریان حوزه سلامت هستند. 
این مسئول بیان کرد : در این پویش  محتواهای آموزشی و تبلیغاتی در زمینه سرطان تهیه و برنامه هایی مختلف در صدا و سیمای استان ارائه خواهد شد.
 وی همچنین افزود : برنامه های فرد محور کنترل عوامل خطر بیماری های غیرواگیر (از جمله سرطان) و برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان ها در سطح مراکز جامع خدمات سلامت از دیگر برنامه های این پویش می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.