پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۵۹۸ مورد

شنبه ٦ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١٤:٢٦ ب.ظ   ( بازدید : 372 نفر )

درمان سرطان پستان در صورت تشخیص زودرس با موفقیت بیشتری همراه است.

 

به گزارش " وب دا " مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه توده های بدخیم سینه وقتی در اندازهی کوچک کشف شوند به خوبی قابل درمان هستند، بیان کرد : یکی از راه های تشخیص زودرس خود آزمائی سینه یا معاینه توسط بانوان است ، بهتراست بانوان بالای ۲۰ سال در انتهای دوره  قاعدگی ،خود را معاینه کنند و بانوان باردار یا خانم های یائسه روز اول هر ماه را برای معاینه‏ خود در نظر بگیرند تا این کار فراموش نشود. 
دکتر انفرادی با بیان اینکه توصیه می شود که بانوان از سن ۲۰ سالگی نیز هر سال یکبار توسط پزشک تحت معاینه قرار بگیرند، افزود : معاینه توسط پزشک دقیق تر است و می تواند توده های کوچک تر را نیز کشف کند و هر چه سن از ۳۵ سالگی بالاتر رود اهمیت این معاینات بیشتر می شود زیرا احتمال سرطان سینه در سنین بالا بیشتر است.
این مسئول تاکید کرد : انجام ماموگرافی بعد از سن ۴۰ سالگی هر ۲ سال یکبار و پس از سن ۵۰ هر سال یکبار به منظور تشخیص ضایعه‌ های بدخیم در سینه و جلوگیری از پیشرفت آن توصیه می شود .
 وی در خصوص نشانه های این بیماری نیز بیان کرد : درد، التهاب،تورم، قرمزی ، ترشحات و فرو رفتگی نوك سینه از علائم شایع سرطان سینه به شمار می‌رود.
دکتر انفرادی یادآور شد : سن بالا،سابقه فامیلی ابتلا به سرطان،اولین حاملگی بالای ۳۰ سال،قاعدگی زیر ۱۲ سال،یائسگی بالای ۵۵ سال،عدم حاملگی،عدم شیردهی ، هورمون‌درمانی بعد از یائسگی در کنار چاقی ، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات از عوامل خطر در ابتلا به سرطان سینه هستند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.