پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۰۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۶۷۱۳ مورد

یكشنبه ١٢ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١:٥٢ ق.ظ   ( بازدید : 402 نفر )

شعار روز جهانی شنوایی در سال ۲۰۱۹ به " شنوایی خود را بررسی کنید " نامگذاری شده است.

به گزارش " وب دا " کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه شیوع کم شنوایی در سطح جهان در حال افزایش است و عدم توجه به کم شنوایی در افراد عواقب زیادی در برخواهد داشت، بیان کرد : با تشخیص زود هنگام و انجام مراقبت های مربوط به کم شنوایی  می توان از افزایش بار بیماری کم شنوایی در جامعه کاست .
" فرزانه اکبریانی " تصریح کرد :  هدف از برگزاری روز جهانی شنوایی افزایش آگاهی های اجتماعی در زمینه مراقبت از سلامت گوش و شنوایی می باشد . 
وی افزود : اهمیت تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع کم شنوایی موضوع شعار امسال سازمان جهانی بهداشت می باشد.
" اکبریانی" یادآور شد : اکثر مردم با درجاتی از کم شنوایی های شناسایی نشده زندگی می کنند و اغلب آن ها نیز متوجه نیستند که برخی از اصوات و کلمات خاص را نمی شنوند و یا درک نمی کنند. 
این مسئول با تاکید براینکه بررسی شنوایی اولین گام برای حل مسئله است ، بیان کرد :  بررسی شنوایی آسان، سریع و قابل دسترس است و همه مردم باید شنوایی خود را بطور دوره ای بررسی کنند و این موضوع بخصوص در کسانی که در معرض خطر بالاتری از کم شنوایی قرار دارند ضروری می باشد . 
به گفته وی کسانی که زیاد به موسیقی گوش می کنند، کسانی که  در محیط های پر سر و صدا کار می کنند، کسانی که دچار مشکلات گوش بوده اند و بزرگسالان بالای 50 سال سن در معرض خطر  بیشتری در زمینه  ابتلا به کم شنوایی قرار دارند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.