پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۶۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۳۳۴۴ مورد

شنبه ٦ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ٧:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 2156 نفر )

شهيد دکتر«سيد مصيب لنگري»در محرم سال 1346 در خانواده اي مومن و پرتلاش در بجنورد به دنيا آمد.دوران کودکي را در دامان پرمهر و محبت پدر و مادري دلسوز و مهربان سپري کرد. در دوران پيروزي انقلاب با اين که نوجواني بيش نبود در فعاليت هاي انقلابي شرکت مي کرد. به تحصيل علاقه داشت و دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه را در بجنورد گذراند و در سال 1365 در دبيرستان شهيد همت ديپلم گرفت. شهيد «لنگري» سپس در رشته پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد پذيرفته شد.

در تمام عرصه هاي اجتماعي فعاليتي گسترده داشت وبا ورود به دانشگاه تلاشش در عرصه هاي علمي و اجتماعي بيشتر شد. داوطلبانه و با عنوان بسيجي آرپي جي زن وارد گردان نصرا...لشکر 5 نصر شد و ضمن تحصيل در دانشگاه به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام شد.

او در نهايت در عمليات کربلاي 4 به شهادت رسيد و پيکر پاکش درمنطقه جنگي جا ماند اما دفتر زندگي اش براي خانواده اش بسته نشد وپس از سال ها دوري پيکر پاکش در شلمچه تفحص شد و در29 بهمن سال 75 به آغوش خانواده بازگشت.

فرازي از وصيت نامه شهيد:

از تمام عزيزاني که از طرف من به آن ها اذيت يا ستمي رواشده، مي خواهم که مرا عفو کنند و اميدوارم که مرا ببخشند.در ضمن کتاب هاي درسي ام را به افرادي که نياز دارند، بدهيد.

خاطره اي به نقل از مادر شهيد:

پسر شهيدم در درس و اخلاق نمونه و در مدرسه اش قاري قرآن بود. به کوچک و بزرگ احترام مي گذاشت و هر وقت از جبهه مي آمد به ديدن تمام اقوام مي رفت و مي گفت وظيفه من است که به بزرگترها احترام بگذارم. هرچه به مصيب گفتم: پيشم بمان که من تنهايم، گفت: خدا هست.

روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.