پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۸۸۶ مورد

چهارشنبه ٢٥ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ٧:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 353 نفر )

مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون هستند.

به گزارش وب دا، دکتر افشین دلشاد با اشاره به برگزاری پویش ملی کنترل فشارخون بالا در کشور و استان از 27 اردیبهشت لغایت 15 تیر ماه ، اظهار کرد: به‌منظور غربالگری فشار خون از ظرفیت های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه استفاده خواهد شد و صد عدد فشار سنج الکترونیک نیز جهت تجهیز پایگاه های سیار خریداری شده است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی ارائه دهنده خدمات در پایگاه‌های سیار از بین نیروهای بهداشتی و درمانی داوطلب تامین می شود ، از بسیج جامعه پزشکی خواست تا در اجرای پویش ملی کنترل فشار خون همچون همیشه یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشد.
مدیر گروه بیماری های دانشگاه خواستار تامین چادر مورد نیاز پایگاه های سیار از سوی جمعیت هلال احمر استان و همکاری مراکز درمانی و درمانگاه‌های غیر دانشگاهی در اجرای طرح شد و خاطرنشان کرد: آموزش پرسنل مشارکت کننده در پویش در شهرستان های خراسان شمالی از هفته آینده به صورت آنلاین و حضوری آغاز می شود .
وی با بیان اینکه سایر نهادهایی که در اجرای طرح با معاونت بهداشتی دانشگاه همکاری دارند جهت انجام هماهنگی های لازم به جلسات دعوت می شوند، افزود: فاز نخست اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، آموزش و اطلاع رسانی است که از ظرفیت های شهرداری ها ، صدا و سیما و ....استفاده خواهد شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.