پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۸۳۹۸ مورد

یكشنبه ٢٦ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١٢:٥٠ ب.ظ   ( بازدید : 146 نفر )

همزمان با نهمین روز مرحله غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون، وضعیت فشار خون بانوان شاغل در ستاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بررسی و ثبت شد.

به گزارش وب دا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: بانوان شاغل دانشگاه از حوزه های مختلف و معاونت ها با حضور در دفتر مرکزی ستاد، وضعیت فشار خونشان کنترل و ثبت شد.
دکتر پیمان فیضی خاطرنشان کرد: مرحله غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون از تاریخ هفدهم خردادماه آغاز شده و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در این طرح ملی، فشار خون افراد بالای 30 سال، بانوان باردار و بیماران کلیوی سنجش می شود، افزود: پایگاه های ثابت و سیار دانشگاه علوم پزشکی در تمام نقاط استان آماده کنترل فشار خون مردم است.
وی با تاکید بر حضور افراد برای اطلاع از وضعیت فشار خون، گفت: با شرایط فراهم شده انتظار می رود تا پایان این طرح ملی 50 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شوند.
دکتر فیضی ادامه داد: فشار خون بالا عامل بروز بسیاری از سکته های قلبی و مغزی است.
وی تصریح کرد: 340 هزار نفر از ساکنان خراسان شمالی بالای 30 سال سن دارند که انتظار می‌رود با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، حداقل فشار 50 درصد از این افراد سنجش و ثبت شود.  
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه با اشاره به اینکه سامانه خود اظهاری به آدرس salamat.gov.ir نیز راه اندازی شده است، افزود: مبتلایان به فشار خون بالا می توانند در این سامانه فشار خود را ثبت کنند.  
فیضی یادآور شد: 60 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا، از بیماری خود اطلاعی ندارند.
وی با بیان اینکه از 50 درصد افرادی که از فشار خون بالای خود مطلعند، فقط 19درصد دارو مصرف کرده و وضعیت فشار خون خود را کنترل می کنند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان طرح آمار خوبی از وضعیت مبتلایان به فشار خون بالا در این استان ثبت شود.
گفتنی است طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در 374 خانه بهداشت، 82 مرکز بهداشتی درمانی، بیش از 35 پایگاه موقت در سطح خراسان‌شمالی، تمامی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی، خصوصی و خیریه استان در حال اجرا است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.