پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۳۰۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۱۰۴۷ مورد

شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ١٣:١٥ ب.ظ   ( بازدید : 787 نفر )

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه در نوزدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای نخستین‌بار شاهد برگزاری رقابت‌ در بخش عترت نیز خواهیم بود، گفت: این مسابقات اوایل شهریور ماه امسال در زنجان برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت: حسین همتی، سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن اعلام خبر برگزاری آزمون بخش کتبی رشته‌های قرآنی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: این آزمون 13 اردیبشهت‌ماه در رشته‌های ترجمه و مفردات، آشنایی با مفاهیم قرآنی و قرآن‌شناسی و در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

همتی با اشاره به اینکه این آزمون به صورت همزمان در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، افزود: همچنین آزمون بخش کتبی رشته‌های عترت جشنواره قرآن و عترت مربوط به مرحله دانشگاهی نیز چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه، برگزار خواهد شد. این آزمون شامل رشته‌‌های سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث، ادعیه و احکام است که به صورت همزمان در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نتایج این آزمون‌ها تا روز 24 اردیبهشت ماه از سوی دانشگاه‌ها و مراکزی که آزمون را برگزار کرده‌اند به مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. کلید سؤالات آزمون پس از برگزاری آن بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز قرار خواهد گرفت و برگه‌های آزمون در خود مراکز تصحیح خواهد شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از استقبال بی‌نظیر دانشگاهیان در این دوره از مسابقات خبر داد و در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در این دوره برای اولین بار بخش عترت نیز به مسابقات اضافه شده است، همین امر باعث شده تا گروه‌های بیشتری از جامعه پزشکی درگیر آن شوند و تعداد حاضران در این مسابقات افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: در این دوره از مسابقات، مقرر شده است تا سهمیه‌ای که در مرحله نهایی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تابعی از تعداد شرکت‌کنندگان همان دانشگاه در مرحله مقدماتی باشد، بر همین اساس مصوب شده است که به ازای هر 50 نفر شرکت‌کننده در هر رشته یک نفر برای حضور در مرحله سراسری در نظر گرفته شود.

همتی افزود: در این دوره مجموعاً 21 هزار نفر در بخش‌ها و گروه‌های مختلف حضور خواهند داشت که در دو مرحله دانشگاهی و کشوری، در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان در بخش‌های شفاهی، کتبی و پژوهشی به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: مقرر شده است تا پرونده مرحله دانشگاهی تا پایان خرداد‌ماه بسته شود و پس از آن مقدمات برگزاری مرحله کشوری فراهم شود. رقابت‌ها در بخش کتبی به صورت سراسری برگزار می‌شود، بخش پژوهشی نیز دارای یک مرحله کشوری است که متقاضیان آثار خود را به دبیرخانه ارسال و در آنجا داوری‌ها صورت خواهد گرفت، در بخش شفاهی نیز مسابقات در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.

همتی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور در اواخر هفته گذشته، گفت: در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اکثریت آراء به عنوان میزبان مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشخص شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: برای این دوره از جشنواره دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، کاشان و زنجان به صورت مکتوب و رسمی برای میزبانی اعلام آمادگی کرده بودند که با در نظر گرفتن برخی موارد تصمیم گرفته شد تا این مسابقات در استان زنجان برگزار شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قول همکاری‌های مساعد برای برگزاری مناسب این جشنواره داده شد، به عنوان مثال نماینده سازمان اقاف و امور خیریه که در این جلسه حضور داشت قول داد که اداره کل اوقاف استان زنجان همکاری‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را داشته باشد.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: در مرحله کشوری این دوره از مسابقات نزدیک به 900 نفر حضور خواهند داشت که در نوع خود از لحاظ تعداد افراد حاضر در آن بی‌نظیر است که نماینده سازمان اوقاف در جلسه شورای سیاست‌گذاری نیز بر این قضیه تأکید داشت.

همتی در پایان در مورد رشته‌های جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های کتبی بخش عترت(ع) شامل سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث، ادعیه و احکام، در رشته‌های شفاهی بخش عترت(ع) شامل دعاخوانی و مداحی، اذان و آیین سخنوری است، در رشته‌های شفاهی بخش قرآن، شامل قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ سوره، مفاتیح‌الجنان، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء پیوسته، حفظ پنج جزء پیوسته، حفظ 10 جزء پیوسته، حفظ 20 جزء پیوسته، حفظ کل قرآن‌کریم است و بخش پژوهشی شامل تالیف کتاب، مقاله‌نویسی و تحقیق برگزار می‌شود.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.